بیان سیره شهدا نیازمند جهادتبیین و مردانه ایستادن‌پای شهداست

سردار ملکی گفت: جهاد تبیین و بیان سیره و چگونگی شهادت خدا وظیفه مهمی است که برعهده داریم و باید مردانه بایستید و روایتگری کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار عبدالله ملکی_ مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی، امروز شنبه (۲۴ شهریور) در مراسم یادواره شهدای روستای کوهسارکنده از بخش مرکزی نکا اظهار کرد: اگر خود و خدا را نشناسیم‌ و دشمن شناس نباشیم، محکوم به شکستیم.

وی افزود: ما هر چه داریم از کربلا و فرهنگ‌حسینی است و حضور بیش از ۷۰ کشور در اربعین، موجی بود که توسط مردم و دلدادگان حسینی ایجاد شد.

این مسوول با بیان اینکه در غزه جنایت های فراوانی انجام شد و بیش از ۴۱ هزار نفر شهید دادند، یادآور شد: بیشتر این شهدا زنان و کودکان بودند اما برخی کشورهای مسلمان به دلیل قدرت طلبی حرف نزد، اما ایران قوی است و افتخار می کنیم در کنار غزه هستیم و به لبنان و یمن و بسیجیان عراق و سید نصرالله افتخار می کنیم.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی  خاطرنشان کرد: برای به کمال رسیدن باید از دفاع مقدس بگوییم و الگوبرداری کنیم.

ملکی گفت: پایتخت شهدای ایران، شلمچه است و باید برای جوانان از رشادت های شهدا و رزمندگان بگوییم و جهاد تبین‌ کنیم و از رفتن و شکنجه ها بگوییم.

وی با اعلام اینکه مازندران ییشترین یادواره های کشور را داراست و خودجوش برگزار می شود، اظهار کرد: مازندران معین‌۱۰ تا یگان بود و سوسنگرد را ساخت و در جنگل ها هم‌جنگ داشت و سه سال در مازندران جنگ داشتیم و یک‌هزار و ۲۰۰ شهید در مریوان داریم.

وی افزود: جهاد تبیین و بیان سیره و چگونگی شهادت خدا وظیفه مهمی است که برعهده داریم.

ملکی گفت: باید مردانه بایستید و روایتگری کنید و حادثه بزرگ کربلا و روایت نقلی کربلا را شهدای ما عینی کردند و کربلاها خلق کردند.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی  افزود: نکا بیشترین شهید مدافع حرم را دارد و باید راه شهید سلیمانی و راه شهدا و شهدای مدافع حرم را بدانید.

ملکی گفت: شما ریشه در علما دارید و قدر این روحانیت را بدانید که مظلوم اند.

کد خبر 1781064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha