راه‌اندازی ۶۰ هزار پایگاه مقاومت در روستاها و محلات در هفته دفاع مقدس

سردار معروفی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس ۱۸۸ هزار شهید تقدیم کردیم و اجازه ندادیم، دست نحس بیگانه به خاک و ناموس ما برسد، گفت: راه‌اندازی ۶۰ هزار پایگاه مقاومت در روستاها و محلات در هفته دفاع مقدس و تجلیل از ۳هزار نفر از امیران و فرماندهان داز برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سردار «حسین معروفی»، معاون هماهنگ کننده بسیج امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های هفته دفاع مقدس با تبریک  چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در مورد برنامه های این هفته، گفت: دشمنان بعد از پیروزی ملت ایران و شکست تفکر غرب برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم علیه ایران عملیات سراسری را پیش بینی کردند؛ یعنی تمام اشرار در مقابل ملت بزرگ ایران صف آرایی کردند زیرا منافع خود را در خطر دیدند، ملت ایران با پیروی از اهل بیت(ع) و با رهبری امام ره از تمامیت ارضی خود دفاع کردند. در این صحنه ملت ایران ۸ سال در مقابل دشمنان ایستاد، جنگ به خودی خود محنت‌بار و غم انگیز است اما این جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد و امروز دشمن با جنگ ترکیبی و هدف قرار قلب جوانان و ملت ایران را هدف قرار داده و ما باید با جهاد تببین؛ واقعیت را برای جامعه بازگو کنیم و بگوییم چه شد جنگ آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده بسیج افزود: امام(ره) فرهنگ اهل بیت(ع) را بر جنگ حاکم کرد و آن جنگ، کارخانه انسان سازی و محل تربیت انسان شد؛ این جنگ در عمل و محتوا با نام اهل‌بیت (ع) گره خورد، در این جنگ مانند تاریخ اسلام و شیعه همچون عاشورا؛ انسانها برای شهادت از یکدیگر سبقت گرفتند و علت جاوید ماندن آن فرهنگ عاشورایی بود. دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود و به همین دلیل ماندگار شد و به بالاترین درجه ایثارگری که شهادت است در ۸ سال دفاع مقدس عمل شد. در این جنگ همه مطیع امام (ره) و همه ولایتمدار و ولایت باور بودند و در یک جبهه از امام زمان خود پیروی می کردند.

وی با اشاره به ورود آمریکا و هدف گیری هواپیمای مسافری ایران گفت: ما در دفاع مقدس نتیجه دفاع مقدس را نشان دادیم و مردم دفاع مقدس را به نتیجه رساندند مدیریت دفاع مقدس قومی و قبیله ای نبود و هیچکس برای فرماندهی و مسئولیت از دیگری سبقت نمی گرفت و انتخاب براساس شایسته سالاری انجام می شد.

سردار معروفی افزود: رزمندگان به دنبال پیش برندگی با دست خالی بودند و برای خود محاسبه نمی کردند و در راه خدا شجاعت داشتند، مدیریت جهادی زائده دفاع مقدس است. رزمندگان از خود عبور کردند و خود را ندیدید و امنیت آن روز را امروز مشاهده می کنید و بازدارندگی امروز نتیجه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس ۱۸۸ هزار شهید تقدیم کردیم و اجازه ندادیم دست نحس بیگانه به زنان و جوانان ما برسد و ۸ سال دامان ناموس ایران را حفظ کردیم و دشمن تلاش دارد زن، زندگی آزادی را از ما بدزدد، ما در جنگ انقلاب را به دنیا صادر کردیم و ما امروز در دنیا ملت موثر منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه امام جنگ را دانشگاه انسان سازی کرد و خروجی آن معراج و حزب الله شد، تصریح کرد: امسال مجموعه سپاه پاسداران و تمام اقشار بسیج با همت و عزم بسیج برنامه هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم» آغاز می شود و با سالگرد عملیات طوفان الاقصی گره می خورد و تمام توان ما برای تببین واقعیت خواهد بود تا گره ذهنی جوانان و نوجوانان ما باز و برطرف می شود.

سردار معروفی راه اندازی ۶۰ هزار پایگاه مقاومت در تمام روستاها و محلات، گرامیداشت شهیدان شاخص، اجرای برنامه بازسازی عملیات های دفاع مقدس، یادواره خانگی  شهدای محلات، معرفی گنجینه های دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از شهدای ادیان، رونمایی از کتاب شهدای عشایر، برگزاری تببین نقش مقاومت در مدیریت جهادی و انقلابی، برگزاری اردوهای راهیان نور کارکنان ادارات، برگزاری همایش در مسیر لاله ها و گلستان دانش آموز را از برنامه هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی گفت: اردوهای پیشرفت و امید، همدلی با کودکان غزه. برنامه روایت ماندگار و بیان دستاوردها با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار دانش آموزان با خانواده شهدا، همایش تجلیل از مداحان رزمنده، تجلیل از ۳هزار نفر از امیران و فرماندهان دفاع مقدس، سرکشی به خانواده های شهدای مدافع حرم، برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران و ... از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

کد خبر 1781726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha