رشادت و حماسه‌سازی‌های دفاع مقدس برای جوانان بیان شود

سرلشگر حسنی سعدی گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است و دلاوری‌های رزمندگان در سال های دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرلشگر «حسین حسنی سعدی»، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است و دلاوری های رزمندگان در سال های دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود.

سرلشکر حسنی سعدی در ابتدای این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اشاره به تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان اظهارکرد: عراق در آغاز جنگ با شش لشکر به خوزستان حمله کرد و لشکر ۹۲ از کشور دفاع کرد و نگذاشت عراق به خوزستان برسد، دلاوریهای آن روز باید برای نسل جوان گفته شود و بسیار ستودنی است.  

سرلشکر حسنی سعدی تصریح کرد: پیروزی های ما در سال دوم در عمیلت های فتح المبین،   ثامن الائمه و بیت المقدس نتیجه زحمات سال اول جنگ است و به یاد بیاوریم زحمات فرماندهان لشکری همچون ظهیر نژاد را،   این زحمات باید برای نسل امروز بازگو شود.

وی در خصوص اهمیت  آموزش در ارتقاء آمادگی دفاعی افزود: باید آموزش ما براساس واقعیات باشد و دافوس نقش موثری در آموزش دارد و مهمترین مرکز آموزش نیروهای ما دافوس است باید تمام توان خود را در آموزش قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر نقش خانواده ها و همسران رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در حفظ حریم خانواده گفت: خانواده ها کمک بزرگی کردند تا همسران آنها در جبهه بمانند و در مقابل دشمن بایستندند، سربازان ما در عملیات های مختلف فداکاری کردند و نسل جوان ما ایثار کردند و باید برای ملت بازگو کنیم در عملیات های مختلف شاهد بودم که سربازان ما برای حضور در عملیات لحظه شماری می کردند و بی تاب حضور در خط مقدم بودند و این دلاوری‌ها و فداکاری ها امروز باید برای نسل جدید عنوان شود.

بنابراین گزارش، آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع صبح امروز با حضور امیر سرلشگر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و جمعی از  استادان و دانشجویان دانشگاه های افسری اجا در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

ارائه گزارش پایانی نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع توسط سرهنگ محمد تقی پرتوی دبیر نمایشگاه و معاون پژوهش و تولید دانش دافوس آجا، پخش گوشه ای از اقدامات حفظ صلح کشور های چین و قزاقستان، قرائت متن پیام فرمانده دافوس ولینگتون هند و تقدیر از نمایندگان ناشرین برتر این نمایشگاه از مهمترین برنامه های آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع بود.

کد خبر 1781866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha