برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور است و در این برنامه، هفت ماموریت کلیدی برای دولت در نظر گرفته شده که هدف نهایی آن‌ها ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد "مدرسه الگو" به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: یکی از بنیادی ترین مسائل در تربیت فرزند، توجه به مسئله معیشت و راه به دست آوردن آن است.
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به ۱۷ ربیع الاول ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بیان کرد: شادی، بهترین و گواراترین بخش از زندگی توأم با موفقیت و خوشبختی است که قرآن از آن زندگی، با عنوان «حیاتِ طیبه» یاد کرده و بر این اساس، شاد زیستن، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اجرای رهنمودهای این کتاب آسمانی در زندگی است.
وی ابراز کرد: الگوی شادی در اسلام به عنوان بهترین الگوی شادکامی بر پنج اصل اساسی استوار است اما نکتۀ قابل توجّه این است که بررسی دقیق آموزه‌های اسلامی نشان می‌دهد اصول شادکامی به اصل اساسی خٍرد ورزی و به کارگیری عقل می‌رسد.
حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: امام صادق (ع) در تبیین سپاهیان عقل و جهل، نشاط و شادی را در صف سپاهیان عقل، و تنبلی و اندوه را در شمار سپاهیان جهل قرار داده است.
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: هر چه عقل تقویت شود و خٍرد افزون‌تر گردد، انسان از نشاط و شادی بیشتری برخوردار خواهد بود. بدین‌ ترتیب، شادی و غم، معیاری برای سنجشِ سنگینی و سبکی عقل است و در یک جمله؛ عاقل‌ترین انسان‌ها، شادترین و بانشاط‌ترینِ آنهاست و جاهل‌ترین مردم، غمگین‌ترین و تنبل‌ترین آنهاست.
وی بیان کرد: هنگامی که عقل زمام امور زندگی انسان را به دست بگیرد برای دستیابی به بهترین الگوی شادی، او را به پنج اقدام اساسی شامل مبارزه با آفت‌های شادی، درمان نگرانی‌های ناروا و بیهوده، به کار بستن عوامل شادی‌آفرین، تلاش در جهت شادکامی دیگران و رعایت آداب شادی دعوت می کند.
حجت الاسلام کاظمی تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تقویت همگرایی مسلمانان و مقابله با دشمنان دانست و تصریح کرد: بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه‌ مسائل مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام، ناظر به این است که ما عنوان «امّت اسلامی» را فراموش نکنیم.
امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: در نمازهای جمعه و در سایر اجتماعات بزرگ این عنوان «امّت اسلامی» را تکرار کنید و کاری کنید که همه به هوش بیاییم، بفهمیم که عضو امّت اسلامی هستیم؛ این یک نکته‌ اصلی است، هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛ عزّت امّت اسلامی هم جزء با اتّفاق و اتّحاد به دست نمی‌آید پس باید همه در این زمینه تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: دعوت به عبودیت و در کنار آن، مبارزه با طاغوت به عنوان اساس دعوت رهبران الهی، بدان جهت است که اگر پایه‌های عبودیت الله و توحید محکم نشود، طاغوت‌ها طرد نمی‌گردند و هیچ برنامه اصلاحی قابل پیاده کردن نیست.
 حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: اربابان به تناوب تاریخی، روزی فرعون، قیصر و کسرا است زمانی ابوسفیان، معاویه و یزید، در عصری هارون و مأمون و متوکل عباسی و اکنون آمریکا و اسرائیل است واقعا امروز ملاک شرافت، عزت و انسانیت، مسئله فلسطین و غزه است.
خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند که هزاران اثر هنری را می‌توان با اقتباس از خاطرات دفاع مقدس ساخت معظم‌ له، گنجینه دفاع مقدس را معدن طلا و جواهری می‌دانند که این خاطرات رگه‌های طلایی است که امروز مکشوف گشته‌اند و می‌توان به عنوان یک فرصت، آن را غنیمت دانست و نهایت استفاده را از آن برد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی آن را بسیار با اهمیت می‌دانند در واقع تقریظ‌ های رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس، دلواپسی از یک فراموشی بزرگ است اینکه حافظه ملی‌مان از یاد و نام قهرمانانمان خالی نشود و اسطوره‌های واقعی‌مان را برای ادامه درست مسیر، قدر بدانیم.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله روز آموزش و پرورش علاوه بر اجرای سند تحول بنیادین اجرایی کردن عدالت آموزشی در کشور است.
امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است، موضوعی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است» به همین دلیل ایشان علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کرده و فرمودند؛ «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی تحول است».
وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور است و در این برنامه، هفت ماموریت کلیدی برای دولت در نظر گرفته شده که هدف نهایی آن‌ها ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد "مدرسه الگو" به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است.
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: مدرسه‌ انقلاب با دو معلم خود، با شتاب در راه پیشرفت و در حال شکوفا کردن استعدادها است اما به گفته‌ رهبر انقلاب دستگاه‌های تربیتی اگر توانستند این نسل رو به رشد را، نسل نوخاسته را به شکل درست تربیت کنند، این حرکت، سریع‌تر و پرشتاب‌تر پیش خواهد رفت.
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: انقلاب متوقف و منحصر در ساختارها نیست و خود به عنوان یک موجود زنده و کل حاکم بر اجزاء در حال رشد و رشددهندگی است اما برای تحقق گام دوم که الزام آن حرکت پرشتاب است، باید ساختارهای خُرد کشور نیز هر چه بیشتر و کامل‌تر با حرکت کلی انقلاب هم‌راستا و در صورت نیاز باز تعریف شوند.
وی ابراز کرد: تلاش بی‌وقفه برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن و تلاش برای تکمیل و ارتقای این اسناد، چه در عرصه‌های کلان و چه در عرصه‌ی اجرا و مدرسه‌داری از ضروریات این جهاد و مقاومت تربیتی است.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به تحولات در محور مقاومت خصوصا وضعیت این روزهای لبنان، اظهار کرد: جنگ فرسایشی مقاومت علیه اسرائیل، امتداد استراتژی مرگ با هزار زخم است.
امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: اظهارات اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه جنگ غزه ممکن است سال‌ها به طول انجامد، زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی است او به شکلی ضمنی اشاره کرد رژیم اسرائیل که اکنون ۷۶ سال از تشکیل آن می‌گذرد در آستانه چالشی بی‌سابقه قرار دارد و در این دیدگاه، نزدیک شدن به ۸۰ سالگی این رژیم با سقوطی که برخی پیشگویی‌ها به آن اشاره دارند، موضوعی است که نباید به سادگی از آن گذشت.
وی عنوان کرد: اگر جنگ غزه در کمتر از یک سال اسرائیل را به بن‌بست‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی بزرگی رسانده، ادامه این جنگ برای چندین سال می‌تواند به فروپاشی زیرساخت‌ها و تضعیف جدی رژیم منجر شود.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: اسرائیل با شهرهایی که در معرض حملات مداوم قرار دارند، بنادر و صنایع تعطیل‌شده، فروپاشی صنعت گردشگری و مهاجرت‌های معکوس جمعیت یهودی، با آینده‌ای پر از بحران روبه‌رو خواهد بود.
خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: بحران‌های داخلی مانند تظاهرات‌های مردمی، شکاف‌های اجتماعی و بحران‌های روانی ناشی از جنگ، می‌تواند سطح بی‌ثباتی رژیم صهیونسیتی را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: افزایش مصرف داروهای اعصاب و فشار روانی بر جامعه اسرائیلی به روشنی نشان‌دهنده فرسایش داخلی این رژیم است. چنین شرایطی زمینه‌ساز سقوط اقتصادی و سیاسی خواهد بود، که می‌تواند به مهاجرت گسترده نخبگان، سرمایه‌گذاران و کاهش سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی منجر شود.
حجت الاسلام صادقی گفت: با توجه به این بحران‌ها، اگر جنگ غزه در سال‌های آینده همچنان ادامه یابد، اسرائیل با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد که ممکن است راه گریزی برای آن باقی نماند فشارهای بین‌المللی، تحریم‌ها و از دست دادن حمایت‌های خارجی نیز می‌تواند شتاب بیشتری به فروپاشی احتمالی این رژیم دهد در این شرایط، رژیم صهیونیستی با چالش‌های عمیق و بنیادینی مواجه است که آینده آن را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد.

کد خبر 1781959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha