کارگاه‌های رایگان آموزش، پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان در استان مرکزی برگزار می شود

صوفی از برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش، پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان، توسط دو فوق تخصص انکولوژی و ریه اطفال و تیم ۱۵ نفره مروجان آگاهی در سراسر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حامد صوفی در حاشیه نخستین کارگاه آگاهی رسانی حوزه سرطان کودکان که در شهرستان کمیجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ماه سپتامبر، ماه آگاهی رسانی در خصوص سرطان کودکان است که در همین راستا، ما در موسسه حامی یار به افزایش آگاهی در این حوزه به صورت ویژه می‌پردازیم.


 مدیرعامل موسسه خیریه «حامی یار، حامی کودکان مبتلا به سرطان» با بیان اینکهقصد داریم کارگاه‌های آگاهی رسانی عمومی را در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، ارگان‌ها، نهادهای اجرایی، مدارس و تمام شهرستان‌ها و در دور افتاده‌ترین روستاهای استان‌های مرکزی به صورت رایگان برگزار کنیم، افزود: در همین راستا، نخستین کارگاه آموزش، بیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان در سالن فرمانداری شهرستان کمیجان با حضور بهورزان و پرسنل درمانی و بهداشتی، داوطلبین هلال احمر، رابطین بهداشتی ادارات و سفیران سلامت و با همکاری فرمانداری کمیجان و دکتر اکبر زمانی، فوق تخصص ریه اطفال که به صورت داوطلبانه در این زمینه اعلام آمادگی کردند برگزار شد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برنامه سال ۱۴۰۳ موسسه، این موضوع عنوان شده که بعد از یک دهه فعالیت و ارائه تمامی خدمات به کودکان مبتلا به سرطان، ضمن تاکید بر پایداری و ادامه ارائه این خدمات، قدم‌های موثرتری برداریم، اظهار داشت: مقرر شد در این راستا کارگاه‌های آموزش، پیشگیری و تشخیص به هنگام بیماری سرطان را برگزار و گسترش دهیم.


صوفی با بیان اینکه قصد داریم در طول هر ماه، چندین کارگاه برگزار کنیم گفت: در گام اول قصد داریم کارگاه‌ها را در سراسر استان مرکزی به صورت کامل پوشش دهیم و در گام بعدی، با توجه به اینکه بیشترین حجم مراجعات ما از استان لرستان است، این کارگاه‌ها را در شهرستان‌ها و روستاهای استان لرستان نیز برگزار کنیم.


مدیرعامل موسسه خیریه «حامی یار، حامی کودکان مبتلا به سرطان» اضافه کرد: تمامی کارگاه‌ها به صورت کاملا داوطلبانه به همت دکتر آتبین لطیفی، فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال و دکتر اکبر زمانی فوق تخصص ریه اطفال که هر دو عضو هیات مدیره حامی‌یار نیز هستند و همچنین یک تیم ۱۵ نفره تحت عنوان مروجان آگاهی در حامی‌یار به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود.  


وی تصریح کرد: در همین راستا، به زودی نیز قصد داریم یک سمینار علمی و آموزشی در سطح ملی در شهر اراک برگزار ‌کنیم و از خیریه‌ها، تشکل‌ها، مسئولین، دانشجویان و اساتید دانشگاهی از سراسر کشور دعوت کنیم تا در این سمینار شرکت کنند.  


این مقام مسئول با بیان اینکه تمایل داریم این سمینار با همکاری دانشگاه اراک برگزار شود گفت: طی صحبت‌هایی که با دکتر ذوالفقاری، ریاست دانشگاه اراک داشتیم، ایشان انعطاف و استقبال خوبی از این موضوع نشان دادند و امیدواریم این سمینار به زودی در دانشگاه اراک برگزار شود.


وی در پایان عنوان کرد: طی هفته‌های گذشته، در شبکه‌های اجتماعی موسسه خیریه حامی‌یار به امر اطلاع رسانی در حوزه آموزش، بیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان کودکان پرداخته‌ایم و قصد داریم این اطلاع رسانی را به صورت ویژه ادامه دهیم.

کد خبر 1782484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha