مسجد؛ کانون وفاق، پایگاه ولایت

محمدیان با تاکید بر اینکه مسجد یک محله می‌تواند کانون وفاق و همدلی و پایگاه ولایت باشد، گفت: تربیت عناصر فرهنگی هنری جز در سایه امن مسجد میسر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدتقی محمدیان پیش از ظهر امروز (۷ مهر) در جلسه هم‌اندیشی با کانون‌های فرهنگی هنری راهبر و رابط ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی کارکردهای اجتماعی را در مسجد می‌توان احیا کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسجد یک محله می‌تواند کانون وفاق و همدلی و پایگاه ولایت باشد، ادامه داد: تربیت عناصر فرهنگی هنری جز در سایه امن مسجد میسر نیست.

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری کشور خطاب به راهبران و رابطان کانون‌های مساجد خراسان جنوبی گفت: شما عهده‌ دار انجام یک فعالیت، عمل و ماموریت صالح بزرگ هستید چرا که خدمتگزاری به مسجد یکی از بزرگترین اعمال صالح برای مؤمنان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کانون‌های رابط سرحلقه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد محسوب می شوند.

محمدیان با اشاره به مظلومیت واژه فرهنگ در کشور گفت: بودجه تمام سازمان‌های فرهنگی کشور به اندازه ۳ هزار کیلومتر اتوبان نیست.

وی با تاکید براینکه فرماندهان شهید و بسیاری از مدیران موفق محصول تربیت مسجد هستند، افزود: کتابخانه ابزار مهم فرهنگی محسوب می‌شود که با تزریق کتب تحصیلی باید کتابخانه‌ مساجد تقویت شوند.

وی به طرح شهید اسدالهی اشاره کرد و گفت: در این طرح اعتبارات خوبی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی جذب شده است.

محمدیان با اشاره به صدور "تنخواه کارت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد" گفت: اعطای این کارت‌ها به مرور زمان به کانون‌های راهبر و رابط، خواهران و ... انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ایرادات سایت بچه‌های مسجد شناسایی و برطرف شده است و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: قریب ۸۰۰ باب کانون‌ فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد که در طول سال فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات شاخصی در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و ... انجام می دهند

وی از همراهی رابطان و راهبران کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان در اجرای برنامه ها و فعالیت ها قدردانی کرد.

کد خبر 1783160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha