عملیات اجرایی پنج طرح خدماتی، عمرانی و تفریحی اراک در منطقه گردشگری گردو آغاز شد

عملیات اجرایی پنج طرح خدماتی، عمرانی و تفریحی اراک با حضور جمعی از مسئولان در منطقه گردشگری گردو، همزمان با هفته فرهنگی اراک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا محمودی، شهردار اراک در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: امید است با ساخت این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی بتوانیم گامی موثر در راستای حرکت در مسیر مطالبات مردم شریف استان برداریم.

وی با بیان اینکه وجود مجموعه فرهنگی و تفریحی مطالبه بحق مردم است، افزود: دره گردو پتانسیل بالایی دارد و به عنوان منطقه طبیعی، جذاب و زیبا از دیرباز شناخته شده است و امروز پایگاه برنامه های فرهنگی و ورزشی شده است.


این مقام مسئول  به تلاش های انجام شده در راستای اجرای طرح‌های مختلفی در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در نخستین اقدام و در سال‌های گذشته، اسناد این منطقه در اختیار شهرداری قرار گرفت و زیرساخت‌های مختلفی تاکنون انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد ساختارهای تجاری، گردشگری و رفاهی در منطقه گردشگری گردو در دست اقدام است، بیان کرد: پارک آبی یکی از طرح‌ها است که عملیات اجرایی آن در حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین با بیش از پنج سوله آغاز و پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این طرح با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت یک سال توسط یکی از مجرب‌ترین سازنده‌های پارک آبی خاورمیانه ایجاد می‌شود.

شهردار اراک ایجاد هایپر کالا را از طرح های دیگر دانست و گفت: این طرح در مساحت ۱۲ هزار متر مربع با زیربنای ۵۰ درصد فضا و سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.

محمودی  همچنین از ساخت مجتمع خدمات بین راهی با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲۸ هزار مترمربع، اشاره کرد و گفت: بازی هیجانی صندلی پرنده ( تلسیژ)با لحاظ رعایت بالاترین حد استاندارد در طول یک‌هزار متر با یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت توچال در منطقه گردشگری گردو ایجاد می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد پارک، مسجد و حدود ۲۰۰ پارکینگ در دستور کار  است، ادامه داد: ایجاد پل زیبا در ورودی منطقه گردشگری گردو ترکیبی از صنعت و سنتی از دیگر برنامه های انجام شده در این منطقه گردشگری است.

کد خبر 1786708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha