منتخب جدیدمردم مصربایدپیونداین کشور بارژیم صهیونیستی وآمریکا راقطع کند

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا بااشاره به اینکه عامل سرنگونی مبارک همسویی بارژیم غاصب وآمریکا بود؛ گفت:کسی که از سوی مردم انتخاب می‌شود بایدبه تمامی خواسته‌های مردم توجه کند و ساختار حکومت خود را کاملا اسلامی کند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط مبارک همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خبرنگار شبستان گفت: همزمانی سقوط فرعون مصر، مبارک با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از الطاف خداوند است که به ملت انقلابی مصر رسید.

وی اظهار کرد: خوشبختانه حرکت انقلابی و خواست عمومی ملت‌های مسلمان یکی پس از دیگری تحقق می‌یابد و بعد از 32 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران شاهد بیداری اسلامی در تمامی نقاط جهان هستیم.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا یادآور شد: امروز آثار انقلاب اسلامی ایران و پس‌لرزه‌هایی که ایجاد کرده است در جهت خیزش و قیام ملت‌های مسلمان شاهد هستیم که نتیجه آن سقوط دیکتاتورهای منطقه در تونس و مصر بود.

وی با بیان اینکه این حرکت مثبت در کشورهای اسلامی موج جدیدی در منطقه و بین‌ مردم آزاده همسو با مردم انقلابی ایران ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: ما این حرکت ارزشمند را در مصر به فال نیک می‌گیریم و به ملت مسلمان مصر تبریک می‌گوییم و امیدواریم این حرکت تا تحقق کامل مطالبات این مردم ادامه داشته باشد.

نماینده نیشابور در خانه ملت تأکید کرد: این حرکتی که در مصر شروع شده است یک پیروزی بزرگ برای این ملت است و در عین حال یک نقشه راه برای دیگر ملت‌های آزاده جهان که تاکنون مجال پی‌گیری خواسته‌ها و مطالبات خود را نداشته‌اند، خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این حرکت مردم مصر پیش روی سایر ملت‌های مسلمان خواهد بود زیرا ملت مصر ملتی متمدن و اندیشمند هستند و قطعا این خواسته و حرکت آنها در ادامه و مکمل انقلاب اسلامی ایران برای سایر ملت‌ها الگو خواهد بود.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: آنچه که موجب شد در مصر انقلاب شود بی‌توجهی دولتمردان و در واقع دیکتاتوران این کشور به خواست مردم و همسویی با آمریکا و پیوند با غرب و همراهی با رژیم صهیونیستی بود که قطعا در آینده با تشکیل حکومت جدید این‌گونه نخواهد بود و کسی که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید به تمامی این خواسته‌های مردم توجه کند و ساختار حکومت خود را کاملا اسلامی تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه سقوط مبارک نتیجه وحدت همه ملت مصر بود، تأکید کرد: سبقه این حرکت مردم مصر اسلامی بود و همان‌گونه که مشاهده کردیم در طول تظاهرات و مبارزات مردم مصر در میدان التحریر شعارهای الله اکبر و نماز جماعت‌ها بود که تأثیر زیادی در سقوط مبارک داشت.

عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور گسترده همه گروه‌ها و حزب‌های سیاسی و مذهبی در سقوط مبارک تأکید کرد: گروه‌های اسلامی همانند اخوان‌المسلمین که سبقه‌ای کاملا اسلامی دارند تأثیر زیادی در حرکت و جنبش مردمی مصر و سقوط مبارک داشتند و قطعا این گروه‌ها می‌توانند کشور را در آینده به نحو خوبی و به دور از آنچه که سادات و مبارک دنبالش بودند، اداره کنند.
پایان پیام/

کد خبر 19608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha