حماس خواستار شد؛ مسئولان جدید مصر محاصره‌غزه را لغو کنند

سخنگوی حماس سرنگونی رژیم حسنی مبارک دیکتاتور 30 ساله مصر را آغاز پیروزی های انقلاب مصر دانست و با اعلام حمایت از این انقلاب، از مسوولان جدید مصر خواست تا محاصره غزه را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ "سامی ابوزهری"، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ساعتی پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک در اظهاراتی رسانه ای تاکید کرد: جنبش حماس، سرنگونی مبارک را اعلام آغاز پیروزی انقلاب مصر می داند و حمایت خود را از این انقلاب و همه مطالبات آن اعلام می کند.
بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ ابوزهری از مسوولان جدید مصر خواست تصمیمی فوری برای لغو محاصره غزه و گشودن همیشگی گذرگاه رفح، اتخاذ کنند تا فلسطینیان نوار غزه بتوانند بازسازی جنگ 33 روزه و خرابی های حمله رژیم اسراییل به این منطقه را آغاز کرده و برای دستیابی به مایحتاج خود از تنگنا خارج شوند.
ابوزهری افزود: ما این نتیجه را پیروزی خواست و اراده و جان فشانی های ملت مصر می دانیم و از ارتش مصر می خواهیم که مطالبات ملت مصر را تضمین کرده و مانع از دور زدن این انقلاب شود.
گفتنی است همزمان با سقوط حکومت دیکتاتور سابق مصر بسیاری از کارشناسان مسائل ژئوپلتیک و امور نظامی درباره تصرف نظامی سحرای سینا به بهانه حفظ شاهراه اقتصادی حیات غرب: کانال سوئز، توسط نیروهای رژیم غاصب قدس یا ایالات متحده یا حتی نیروهای چند ملیتی تحت سیطره غرب؛ هشدار داده اند.
همچنین اخبار واصله حاکی از اعزام نیروهای نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به مناطق همجوار مصر در هفته های گذشته است.
پایان پیام/
 

کد خبر 19789

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha