هنر نمایش بهترین روش انتقال مفاهیم دینی در جامعه است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هنر نمایش بهترین و مؤثرترین روش انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی در جامعه است.

هادی فیض منش، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام مطلب فوق به خبرنگار شبستان گفت: تئاتر یا به عبارتی هنر نمایش یکى از هنرهای اصلی است و بهترین وسیله ارتباطى با مخاطب است که در هر بار طرح شدن هم تأثیرگذاری و هم تأثیر پذیری ماندگاری دارد و بهترین وسیله براى تبلیغ و ترویج هر نوع اندیشه ای در جامعه است.

 

وی افزود: هنر نمایش هر چند که ابتدا ریشه در مراسمى آیینى دارد و از مذهب نشأت مى‌گیرد؛ اما با گذشتن از مراحل خاص به کیفیتى دست مى‌یابد که آن را از سایر جلوه‌هاى بدون نمایش متمایز مى‌سازد.

 

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: یکی از اصلی ترین روش های گسترش فرهنگ نمایش در جامعه تولید آثار متنوع و متناسب برای سنین و اقشار مختلف است.

 

فیض منش بیان کرد: نمایش هنری می باشد که لحظات به یاد ماندنی را در ذهن تماشاگر ثبت می کند و یکی از راه های رسیدن به موفقیت در بحث تئاتر، شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای نیروهای جوان و مستعد و حمایت منطقی و پرورش آن در بسترهای مناسب است که بایستی در شناسایی استعدادهای افراد توانمند تلاش کرده و بسترهای لازم برای شکوفایی و پرورش آن را به خوبی فراهم کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: هنر نمایش یکی از هنرهای خلاق و ارزشمند است که می توان مسائل مختلف را در آن جای داد هدف نمایش خلاق فراهم آوردن تجربه ای خلاق و ارزشمند است که در آن می توان مسائل آموزشی و پرورشی بسیاری را با ظرافت هرچه تمام جای داد و این هنر شایسته‌ترین ابزار فرهنگی است و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف را به تجربه می‌نشیند.


پایان پیام/

 

کد خبر 205535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha