اجلاس اتحادیه اروپا: یاس آور تر از همیشه

موکول کردن توافق های لازم و بررسی پیشنهادهای راه گشا برای حل بحران اتحادیه اروپا به بعد از انتخابات 2014 این اتحادیه موجب شد تا تحلیلگران رویکرد اتحادیه اروپا را یاس آور برآورد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نورد لیتورال، رهبران اتحادیه اروپا متشکل از سران 27 کشور عضو برای آخرین بار در سال 2012 میلادی با یکدیگر دیدار کردند و به اتفاق بحران یونان را عاملی برای ممانعت از خلق وحدت میان سران این اتحادیه برشمردند.
بحران اسپانیا نیز در این باره بی تاثیر نبوده است و گسترده شدن اعتراض های مردمی در این کشورها مانع از آن می شود تا اختلاف نظرها در حد سران کشورها پنهان بماند و به بیرون درز نکند.
فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در دیدار سران اتحادیه اروپا برآورد کرد: اروپا در حالی از این بحران در گذر است که مدام در باره اینده و سرنوشت خود نگران است.
ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار دو روزه گفت: می توانیم به 2013 با اطمینان خاطر نزدیک شویم.
اما آنگلا مرکل محتاطانه خاطر نشان کرد که اروپا همچنان دوران سختی را پیش رو دارد و نباید تلاش های اصلاح طلبانه را رها کند.
درست قبل از این اجلاس، وزرای امور خارجه موافقت خود را با اعطای کمک های مالی جدید برای یونان اعلام داشتند.
در این باره سران کشورهای اروپایی در اخرین دیدار دو روزه سال 2012 تمایل شدید خود را برای اعطای این کمک مالی به یونان نشان دادند.
بعد از 9 ساعت بحث و گفتگو اتخاذ تصمیمات نهایی به بعد از انتخابات المان در سال 2013 و انتخابات اتحادیه اروپا در سال 2014 موکول شد.
بنابراین گزارش، رییس جمهوری فرانسه در این دیدار خاطر نشان کرد: در سال 2014 انتخابات پارلمان اروپا را پیش رو داریم و کمیسیون جدید بازنگری جدید معاهدات را می طلبد.
در پاسخ به خواسته رهبران اتحادیه اروپا که در ماه ژوئن ابراز شد، هرمان رامپوی، رییس شورای اروپا گزارشی را بر پایه دو پیشنهاد اساسی ارائه کرد: تعیین قراردادهایی بین دولت های عضو و موسسه های اروپایی درباره اصلاحات ساختاری، خلق یک « ظرفیت مالی» واحد در منطقه یورو.
البته اجرای این پیشنهادها به بعد از انتخابات 2014 اتحادیه اروپا خواهد افتاد.
در پاسخ به آن سران اتحادیه اروپا خواسته بودند تا ضرب العجلی در این باره صورت گیرد اما با این تصمیم از منظر کارستان برزسکی، تحلیلگر بانک آی ان جی تعویق دیگری در حب بحران مالی اروپا است.
از همین رو است که تحلیلگران «بانک بارکلی» انگلیس، نظر خود در این باره را با این سرفصل منتشر کردند: « اجلاس اتحادیه اروپا: یاس آور تر از همیشه »
عقد قرارداد میان دولت ها و شرکت قابل بررسی است اما پیشنهاد « ظرفیت مالی» با امکان این که مشکل کشورهای درگیر با بحران اقتصادی حل بشود، نیازمند خلق « مکانیسم انسجام» و همکاری مفرط در قراردادها است.

پایان پیام/

 

 


کد خبر 205563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha