امروز باید نظام سیاسی متکی بر اراده ملت‌های مسلمان در منطقه تحقق یابد

نایب‌رییس اول مجلس با محکوم کردن جنایات حکام لیبی در سرکوب مسلمانان این کشور گفت: امروز باید نظام سلطه سیاسی متکی بر اراده ملت‌های مسلمان در منطقه استقرار و تحقق یابد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه‌شنبه 3 اسفند با اشاره به بیداری امت اسلام در کشورهای مسلمان گفت: پیروان رسول اکرم با بازگشت به آموزه‌های حیات‌بخش قرآن زندگی عزت‌بخش خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: بیداری امت اسلام که از دستاوردهای ارزشمند فریاد عصر معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است راه فروپاشی کاخ‌های ظلم و ستم و مسیر عزت و اقتدار امت اسلام و ذلت نظام سلطه را هموار کرده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: بیداری جهان اسلام که در سایه شناخت اسلام ناب و حقیقت آموزه‌های قرآن و پیامبر اعظم و صحابه برگزیده آن حضرت است امروز رخ داده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیداری‌ امروز جهان اسلام یادآور شد: نخستین ویژگی بیداری امروز جهان اسلام بیداری ارزش‌های دینی و اسلامی است و ملت اسلام در مسیر احیای آموزه‌های دینی و عزت و اقتدار خود و در مسیر پیامبر اعظم گام برمی‌دارند.

وی پیوند ناگسستنی دین و سیاست را از دیگر ویژگی‌های این بیداری عنوان کرد و افزود: امروز مسلمانان با همه وجود دریافته‌اند که حیات سیاسی آنها در سایه آموزه‌های دینی و سایه تفکر ناب انقلاب اسلامی که از حنجره خداخواه و در کلام فرزانه رهبر معظم انقلاب به صورت عینی تجلی یافت، نهفته است.

نماینده قزوین در خانه ملت از دیگر ویژگی‌های بیداری امت اسلام را رویارویی آنها با نظام سلطه، استبداد داخلی و استعمار خارجی ذکر کرد و گفت: این رویارویی امروز نویدبخش این حقیقت است که دنیای اسلام امروز از درون قلمروی استراتژیک غرب خارج شده است.

وی ادامه داد: فریاد بلند مسلمانان مصر، لیبی و پیروان قرآن در تونس و دنیای اسلام در برابر آمریکای جهان‌خوار و نظام سلطه پاسخ رسایی به تحقیر دو دهه نظام سلطه بر جهان اسلام است.

نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیداری امروز جهان اسلام یک جریان و حرکت نوینی را در رویارویی با رژیم صهیونیستی سامان داده است، گفت: امروز گفتمان مسلط در برابر رژیم صهیونیستی گفتمان اسلام است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های بیداری اسلامی تأکید کرد: وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در برابر نظام سلطه از دیگر ویژگی‌های این بیداری است و در واقع امروز هلال اسلامی از جنوبی‌ترین قاره آسیا تا شمالی‌ترین نقطه آفریقا یک فریاد و حرکت را در جهان طنین انداخته است و یک صف طولانی در سایه احیای آموزه‌های دینی و اسلامی در جهان اسلام تجلیل شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت، خاطرنشان کرد: حرکت مذبوحانه مزدوران بیگانه در کشورهای اسلامی و سرکوب مسلمانان دستاوردی برای آنان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ملت مسلمان ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جنایات بی‌رحمانه حکام لیبی را محکوم می‌کنند و از حرکت عزت‌بخش و اقتدارآفرین مردم مسلمان لیبی با همه وجود حمایت می‌کنند.

نماینده قزوین در خانه ملت بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از حرکت ملت‌های مسلمان منطقه، مردم مظلوم تونس و مصر و بحرین با همه وجود حمایت می‌کند و به این حاکمان گوشزد می‌کند که در راه احیا و نجات ملت‌های مسلمان باید به فریاد بلند آنان گوش دهند و حقوق آنان را پاس بدارند و به سخن آنان توجه کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: مردم‌سالاری برآمده از آموزه‌های دینی، استقرار نظام سیاسی متکی بر اراده ملت‌های مسلمان در منطقه باید تحقق یابد.

وی یک بار دیگر با محکوم کردن جنایات حکام وابسته به غرب در کشورهای اسلامی گفت: آنان که تا دیروز در دفاع از دموکراسی شعار سر می‌دادند امروز در برابر هواپیماهای جنگی لیبی سکوت کرده‌اند و در برابر قیام ملت‌ها و حقوق مشروع آنها سخن نمی‌گویند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد پیروزی و عزت امت اسلامی باشیم، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند رسالت علما، نخبگان و دانشمندان در کشورهای اسلامی امروز رسالت خطیری است و باید از این حرکت ملت خود دفاع کنند.

همچنین حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش پیش از آغاز جلسه علنی گفت: ما جلسه‌ای را با نمایندگان برای اینکه در رابطه با بودجه و مباحثی که درباره بودجه است با نمایندگان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره نحوه رسیدگی به بودجه سال بعد بررسی‌هایی صورت گرفت، گفت: ما در این جلسه تأکید کردیم که در صورت امکان بودجه سال بعد در سال جاری نهایی شود و اگر فرصت امکان نداد مجلس لایحه بودجه را در آغاز سال جدید نهایی و تقدیم دولت می‌کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 22160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha