عرفان برای برخی دکان شده است

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به معضلات رواج عرفان های نوظهور گفت: همه ما از خطر بروز عرفان های نوظهور در جامعه مطلعیم، اما برای درمان این درد راهی نمی اندیشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد، عضو گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با ابراز نگرانی از گسترش عرفان های نوظهور به خبرنگار شبستان گفت: این مسئله به این علت افزایش یافته است که آگاهی وجود ندارد، عرفان های نوظهور در حال حاضر برای برخی دکان شده است، چرا که می دانند مردم به عرفان علاقه دارند اما اطلاعاتی دقیق درباره آن ندارند، به این علت می آیند و نوع بدوی آموزه های خود را به نام عرفان به خورد مردم می دهند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) عرفان اسلامی را به زبان گویا و ساده عنوان می کردند، اما بعد از ایشان این روند ادامه نیافت، این است که می بینیم مشکلات متعددی در این رابطه دست به گریبان جامعه شده است و افرادی شیاد کالاهای بدوی خود را ارائه کرده و بسیاری نیز فکر می کنند این کالاها درست است. 

عضو گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: واقعیت دردی است که همه حس می کنند اما دنبال درمانش نیستند، شاید به کاهلی بر می گردد، همه ما از خطر بروز عرفان های نوظهور در جامعه مطلعیم، اما برای درمان این درد راهی نمی اندیشیم و تنبلی می کنیم، سرمایه گزاری نمی کنیم و بحث های تخصصی برای جوانان راه نمی اندازیم.

وی تصریح کرد: عرفان اسلامی بحث های تخصصی و عمیق زیادی دارد که ممکن است برای توده مردم قابل عرضه نباشد اما می توان برخی مباحث را به زبان امروز بیان کرد و با بیانی شیوا به آنان که به دنبال این مباحث هستند، ارائه داد.
حجت الاسلام روحانی نژاد خاطرنشان کرد: هر تجربه ای را نمی توان کشف و شهود عرفانی نام نهاد و وحی منزل نیست باید صحت آنها را بررسی کرد، باید توجه داشت که عرفان اسلامی یکی از گزینه هایی است که بسیاری به اسلام جذب شده اند، حال با توجه به اینکه شریعت اسلام توسط بیگانگان و معاندان شریعتی خشن معرفی شده است، ما خودمان باید تلاش کنیم آنچه که حقیقت است را به جهانیان معرفی کنیم.
پایان پیام/
 

کد خبر 237478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha