همکاری 70هزار همیار پلیس/علت۸۰ درصد تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه 80درصد تصادفات ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگان است، افزود: 70هزار همیار پلیس استان در تعطیلات نوروزی امسال با پلیس همکاری می کنند.

سرهنگ کرم الله حسینی، رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با شبستان اظهار داشت: این تعداد از دانش آموزان 3دوره تحصیلی هستند که آموزش های لازم را فرا گرفته و کارت همیار پلیس و حکم دریافت کرده اند.

 

حسینی افزود: تذکر در موضوع کمربند ایمنی، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، صحبت با همسفران و توجه به چراغها و علائم راهنمایی و رانندگی، سبقت غیرمجاز، رانندگی مارپیچ در موقع رانندگی از وظایف همیاران پلیس است.

 

وی بیان داشت: در موقع تخلف راننده همیاران پلیس می توانند تخلف مربوط را یادداشت و در نخستین پایگاه معرفی کنند.

 

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه تصادفات دومین عامل مرگ و میر است، گفت: ضرورت دارد رعایت قوانین به صورت یک فرهنگ عام درآید.

 

وی گفت: فعالیت همیاران پلیس بعد از تعطیلات نوروزی نیز همچنان ادامه دارد.

 

سرهنگ حسینی افزود:بیش از 3هزار خودرو و6 هزار موتور سیکلت در پارکینگ های استان متوقف شده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از آمادگی کامل پلیس برای کنترل و برخورد قاطع با متخلفان ترافیکی در شهرهای مختلف استان خبر داد.

 

حسینی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد تصادفات در سطح شهرها و حتی جاده های بین شهری استان ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسایل نقلیه بوده است.

 

وی ابراز داشت: ۲۷ گشت محسوس و سه گشت کنترل نامحسوس به مدت سه هفته در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران برای کنترل ترافیکی و اجرای طرح نوروزی مستقر شده اند.


رئیس کمیته ترافیکی ستاد تسهیلات نوروزی کهگیلویه وبویراحمد از برخورد شدید پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور با متخلفان و رانندگان خطرآفرین خبر داد و گفت: ضمن دستگیری افراد متخلف خودروی آنها تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می شود.

 

حسینی گفت: به دلیل نبود ساختار مناسب برای عرض معابر در شهرها، ۷۰ درصد کشته‌ های درون ‌شهری کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تمهیدات پلیس راه و رانندگی در زمینه کاهش اتفاقات احتمالی در نقاط حادثه ‌خیز، اظهار داشت: در حال حاضر بالای ۶۰ درصد از نقاط حادثه‌ خیز کهگیلویه و بویراحمد در معابر درون ‌شهری،‌ توسط شهرداری‌ های استان از حالت حادثه‌ خیز بودن درآمده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد نصب علائم راهنمایی و رانندگی و حذف نقاط حادثه‌ خیز را از جمله اقدامات مهم شهرداری‌ ها در راستای کاهش خطرات احتمالی دانست و گفت: در حال حاضر تنها ۳۵ درصد از نقاط حادثه‌ خیز استان باقی مانده است که از بین بردن این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

 

حسینی با تشکر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل ترافیکی، ابراز داشت: استاندار در جلسه شورای ترافیک استان حضوری پررنگ و فعال داشته که با حمایت و هم ‌اندیشی وی کارهای بزرگی که سال ‌های گذشته در پی اجرای آن بودیم در سطح شهر یاسوج انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌ خیز و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در میان رانندگان با تلاش‌ های پلیس راه و راهنمایی و رانندگی از مهم ‌ترین عوامل کاهش تصادفات در سال‌ های گذشته است.

 
پایان پیام/

کد خبر 239794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha