چرا بارگاه خالدابن ولید ویران نمی شود؟

جنایات سوریه پروژه ای سنگین برای ایجاد خاورمیانه جدید است که در آن ام القرائی نبوده و تفکر استقلال و عزت جایی ندارد؛ اما اگر آتش سوریه شعله ور شود به خاورمیانه محدود نمی شود بلکه دامن همه را می گیرد.

خبرگزاری شبستان: سوریه طی دو سال اخیر جنایات متعددی را از جانب سلفیون و تکفیری های افراطی از سر گذرانده، جنایاتی که همگی یک هدف را دنبال می کنند نابودی اسلام شیعی و جنگ طایفه ای میان شیعه و سنی؛ اما جنایت اخیر تکفیری ها در سوریه مبنی بر نبش قبر حجر ابن عدی، از صحابی امیرالمومنین (ع) بیش از پیش موجبات نفرت عمومی مسلمانان از این فرقه ضاله یعنی وهابیت را فراهم آورده است. از این رو با حجت الاسلام والمسلمین محمدمحسن مروجی طبسی مولف "درسنامه نقد وهابیت" و نیز کتاب های "امام رضا (ع) به روایت اهل سنت"، "زیارت حضرت رضا (ع) از دیدگاه اهل سنت"، "حدیث سلسله الذهب به روایت اهل سنت"، "محمدابن مسلم طائفی"، "اولین یار پیامبر (ص) کیست؟"، "الامام الرضا (ع) عند اهل السنه" درباره چرایی این اقدامات و آثار شوم آن به گفتگو پرداختیم که مشروح آن در ذیل می آید:
 

جنایات شوم وهابیت همچون تخریب قبوری که مورد احترام مسلمانان است از چه نوع اندیشه و برای رسیدن به چه هدفی ریشه می گیرد؟
ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی باید گفت همانطور که این اتفاق مایه ناراحتی مسلمین است از طرفی مایه خرسندی نیز می تواند باشد چراکه ذات خبیث این فرقه را برای مردم دنیا به نمایش گذاشته و باعث می شود دروغین بودن ادعاهایشان و اینکه نه به احیاء رحم دارند و نه به اموات مشخص شده و حمایت ها را از آنها سلب کند.
در پاسخ به این سوال باید گفت هر عملکرد خشنی از یک باور و اندیشه افراطی و خشن ریشه می گیرد یعنی سلفیت تکفیری و بسته و رادیکال و افراطی؛ به طور خلاصه باید گفت اساس تفکرشان برخاسته از تفکر بنی امیه است و همانطور که خلفای اموی مانند معاویه و یزید با محبان اهل بیت (ع) برخورد خشن داشتند امروز نیز جنایات علیه محبان اهل بیت (ع) در سلفیون و افراطی ها و جنایاتشان تبلور یافته است.
در این میان باید توجه داشت که وهابیت و سلفیون حرکاتی انجام می دهند که تنها علیه شیعه نیست بلکه علیه مسلمین است، برخی تصور می کنند اعمالی همچون توسل به بزرگان دین، تبرک جستن به آثار آنها و زیارت قبور از اختصاصات و عقاید شیعه است در حالی که این اشتباهی بزرگ است چراکه زیارت قبور و توسل به انبیاء و ائمه (ع) از اشتراکات شیعه و سنی و از عقاید مسلم مسلمین است که وهابیت با آنها مقابله می کنند.
در این میان، متاسفانه دولت های متاثر از استکبار نیز با آنها همراهی کرده و اعلام برائت نمی کنند از اینگونه اقداماتی که ریشه اموی دارد و با توجیه شرک خواندن عقاید مسلمین می کوشد جنگ طایفه ای میان شیعه و سنی راه اندازد. در حالی که با مراجعه به کتب می بینیم که شیعه و سنی قرون متمادی یعنی از همان صدر اسلام و زمان پیامبر (ص) به زیارت قبور و توسل و تمسک به انبیاء و اولیاء اهتمام داشته اند.

 

چه اندیشه و طرز تفکری باعث می شود که سلفیون و وهابیت به چنین اقداماتی دست بزنند و استعمار از همراهی را آنها و اختلاف شیعه و سنی چه سودی می برند؟
وهابیت و سلفیه برخاسته از جریان اهل حدیث هستند، در میان اهل سنت دو جریان عقل گرا و اهل حدیث با دو گرایش افراطیون و اعتدالیون وجود دارد، این جریان مخالف عقل است و بر متون مقدس تاکید دارد.
این تاکید بر حدیث و نص آیات و روایات بر اساس برداشتی سطحی و بسته از روایات و آیات است و بر اساس تفاسیر به رای بسیاری از کارها را منافی با توحید می دانند و این توهم برخاسته از نگاه قشری، خشک و غیرمنعطف آنها است که نمی تواند دیگران را جذب و با خود همراه کند.
به گونه ای که بنابر آمارهای غیررسمی در عربستان جوانان اهل سنت فوج فوج از این آیین خروج می کنند.
اما در چرایی همراهی استعمار و حمایت از این فرقه ضاله باید گفت در گذشته می گفتند تفرقه بینداز و حکومت کن اما ظاهرا با این کارهایی که در حال انجام است سیاست استعمار تغییر یافته و تفرقه اندازی تا نابودی جایگزین آن شده است یعنی تا جایی پروسه تفرقه اندازی را دنبال می کنند که محبین اهل بیت (ع) از شیعه و سنی از میان بروند.
این پروژه ای سنگین برای ایجاد خاورمیانه جدید است که متاسفانه کشورهای اسلامی نیز آگاهانه یا ناآگانه! بدان وارد شده اند و حمایت مالی از این گروه های افراطی می کنند. در حالی که خودشان نیز در این مسیر ذبح می شوند چراکه استکبار می کوشد با تشکیل خاورمیانه جدید و با از بین بردن ام القرایی در جهان اسلام به نحوی مرزبندی کند که هیچ کشوری در جهان اسلام نتواند فکر استقلال و عزت اسلامی را در سر بپروراند.
اینگونه است که در اروپا و آمریکا هیچ درگیری نیست و مردمشان در کمال آرامش حتی ظاهری زندگی می کنند و در مقابل آتش فتنه گری در کشورهای اسلامی شعله ور شده است.


اصلی ترین آسیب های جنایات وهابیت برای اسلام و مسلمین چیست؟
وهابیت دو ضرر دارد یکی درون دینی و دیگری برون دینی؛ از نگاه یک بچه مسلمان این آسیب تفرقه و جنگ طایفه ای است اما از منظر برون دینی و از نگاه شخص ثالث می بینیم وهابیت، اسلام را خشن، جنگ طلب و خونخوار نشان می دهد و یا این اقدامات می رود که جنگ دوم صلیبی را کلید بزند؛ جنگی که سوریه خط مقدم آن است و اگر در این جریان سلفی ها پیروی شوند باید منتظر شیعه و سنی کشی تمام عیار و نیز جنگ صلیبی و جنگ جهانی سوم باشیم در حالی که اسلام و مسیحیت رودروی یکدیگر قرار گرفته اند.
اگر این جنگ رخ دهد هیچ چیز قابل پیش بینی نبوده و حتی آمریکا هم در امان نیست آنچنان که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر آتش سوریه شعله ور شود در خاورمیانه محدود نمی شود بلکه دامن دیگر کشورها را نیز می گیرد از این رو اگر دولت بشار آسیب ببیند غرب نیز ضرر می بیند چراکه سوریه باتلاقی است که دیگر توطئه گران را نیز در خود غرق می کند.
نمونه آن کردهای ترکیه و علویون ترکیه که علیه حکومت مرکزی شورش کرده اند. از این رو، عربستان، اردن، قطر و آنهایی که بازی را رو یا زیر دنبال می کنند یقین داشته باشند که نتیجه خیانت های خود را می بینند.

 

آیا مشکل وهابیت تنها با شیعه است یا اینکه اقدامات آنها تاثیرات منفی برایا هل سنت نیز دارد؟
جریان وهابیت و سفلی گری از اهل سنت نیست اینها جنگ شیعه و سنی را می خواهند. اگرچه شیعه و سنی اختلاف اعتقادی دارند اما هیچ گاه این اختلاف باعث تشنج و درگیری نشده اما سلفی ها آن را دامن می زنند تا این اختلاف اعتقادی را به خیابان ها و عرصه اجتماع بکشانند.
در حالی که باید پرسید اگر سلفی ها و وهابیت با بنای قبور و گنبد و بارگاه مخالفند چرا قبر خالدبن ولید در حمص را تخریب نمی کنند؟! و فقط قبر حضرت عمار، حجر ابن عدی، سکینه بنت الحسین (ع) را تخریب می کنند؟ اینها همه ثابت می کند مسئه آنها شرک در اعتقاداتی مثل توسل و زیارت قبور نیست وگرنه باید قبر پادشاهان اموی را تخریب می کردند.
بنابر این همه این جنایات برگرفته از جریان اموی و بنی امیه است از این رو امید است در کنار انتظار فرج برای عقلانیت و بصیرت دولت های اسلامی و مسلمین دعا کنیم تا با از بین رفتن این افکار و این اقدامات زمینه ساز ظهور شویم.
پایان پیام/

 

کد خبر 249925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha