امام راحل از کسانی حمایت میکردند که دارای موضع شفاف درقبال توطئه باشد

نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه آیت الله مهدوی کنی را گزینه مناسب خبرگان رهبری دانست؛ گفت:هاشمی در یک سال ونیم گذشته موضع‌گیری مشخص نداشته بلکه دربسیاری موارد در راستای حمایت از جریان فتنه بود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات هیئت‌رییسه مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار شبستان گفت: امام راحل (ره) همواره موضع‌شان شفاف و روشن بود و از کسانی حمایت می‌کردند که دارای موضع شفاف و روشن در حوادث و اتفاقاتی که برای نظام می‌افتاد، بود.

وی اظهار کرد: موضع مقام معظم رهبری در حوزه‌های بین‌الملل، مدیریت داخلی، اقتصاد و یا مدیریت خارجی کاملا شفاف و روشن است و این انتظار از رییس مجلس خبرگان نیز می‌رود که موضع شفاف و مشخص داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوروزی تأکید کرد: نمی‌شود با موضع و حالت رادیکالی و بینابینی نسبت به انقلاب و نظام همه را راضی نگه داشت مثلا همواره از رهبر معظم انقلاب این انتظار می‌رود که رهروی امام راحل باشند و موضع‌گیری مشخص داشته باشند و از اعضای مجلس خبرگان نیز این انتظار می‌رود که با موضع‌گیری مشخص‌شان از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در حوادث اخیر در راستای تفکر رهبر معظم انقلاب نبود، گفت: هاشمی رفسنجانی در طول یک سال و نیم گذشته نه تنها موضع‌گیری مشخصی نداشته است بلکه در بسیاری از موارد صحبت‌ها و اظهارنظرهایش در راستای حمایت از جریان مقابل جریان نظام یعنی جریان فتنه بود.

نماینده رباط‌کریم با اشاره به این سخن امام که فرمودند من به کسانی اعتماد دارم که نبایستی به آنها اعتماد می‌کردم، گفت: امام هنگامی که موضع‌گیری و فعالیت بنی‌صدر و بازرگان را دید بدون درنگ حمایت خود از آنها را قطع کرد و دیگر به آنها اعتماد نکرد.

وی تأکید کرد: هاشمی رفسنجانی نمره مثبت و قابل قبولی را در حوادث اخیر نگرفته است و آنچه که برای ما در حال حاضر ملاک است عملکرد فعلی افراد است نه عملکرد گذشته آنان زیرا ما بر اساس عملکرد فعلی افراد درباره آنها قضاوت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی یک چهره شناخته شده حوزوی و دانشگاهی است، گفت: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی در حوادث گوناگون و زمان‌های مختلف طرفداری خود را از نظام و رهبر معظم انقلاب نشان داده است و وی علاوه بر اینکه یک چهره سیاسی است یک چهره دانشگاهی و اهل قلم و نوشتار و حوزوی نیز هست.

وی گفت: از آنجایی که نگرش امام خمینی (ره) به حوزه مجلس خبرگان نگرش ولایت‌فقیه است لذا باید رییس مجلس خبرگان سمت و سوی مجلس را به سمتی ببرند که از تفکر امام که همان ولایت فقیه است، دفاع شود.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: به نظر من آیت‌الله مهدوی کنی لیاقت و شایستگی آن را دارد که رییس مجلس خبرگان شود و در صورت رقابتی شدن انتخابات قطعا وی با رأی مثبت نمایندگان عضو مجلس خبرگان رهبری به ریاست این مجلس انتخاب خواهد شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 25222

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha