اجرای گروه ملی پیامبر اعظم (ص) در مسابقات بین المللی قرآن

قائم مقام شورای عالی قران از اجرای گروه ملی پیامبر اعظم در دو ترکیب متفاوت ویژه مراسم اختتامیه و افتتاحیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قران کریم خبر داد.

سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قران با اشاره به مشارکت شورا در پیشبرد اهداف و برنامه های مسابقات بین المللی قران کریم در کنار سازمان اوقاف و امور خیریه به خبرنگار شبستان گفت: شورای عالی قران در ابعاد مختلف در اجرایی کردن مسابقات بین المللی قران با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری دارد و در برنامه ریزی ها در قالب ستادعالی مسابقات بین المللی قران با این سازمان مشارکت می کند و جلسات مختلفی برای برنامه ریزی و اجرایی شدن بستر اهداف مدنظر در مسابقات قران برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از همکاریهای شورای عالی قران با ستاد اجرایی مسابقات بین المللی قران کریم خاطرنشان کرد: دعوت از داوران و مدعوین قراء کشورهای خارجی ضمن تایید قبلی سازمان اوقاف و امور خیریه توسط کمیته اعزام و دعوت از قراء شورای عالی قران اجرا می شود و هر ساله برنامه ها و جلسات ارتقاء اساتید قرآن نشست های تخصصی ویژه داوران برجسته و شرکت در برنامه های جنبی و حاشیه ای مسابقات قرآن به همت شورای عالی قرآن برگزار می شود.

 

سرابی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه گروه تواشیح پیامبر اعظم (ص) همچون سالهای گذشته در سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امسال نیز همچون ادوار گذشته گروه ملی پیامبر اعظم (ص) در دو ترکیب متفاوت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قران به اجرای مدایح درخصوص پیامبر اعظم (ص) می پردازد.

وی افزود: این گروه در ترکیب ابتدایی خود در روز افتتاحیه اجرای ابتدایی داشته و با ترکیب اصلی اجرای دیگر را در مراسم اختتامیه برگزار می کند که هر ساله مورد استقبال شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قران بوده است.

سرابی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن و کارکردهای داخلی و فرامنطقه ای آن عنوان کرد: مسابقات بین المللی قرآن ایران دارای دو کارکرد مهم داخلی و خارجی است و در نگاه اول مروج فرهنگ قرآنی و ایجاد کننده شور و نشاط و انگیزه در میان جوانان و نوجوانان بوده که این اتفاق منوط به اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب است.

 

وی با اشاره به کارکردهای بین المللی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام خاطرنشان کرد: قرآن محور وحدت جهان اسلام بوده و کتاب مشترک میان تمام مسلمانان جهان است که مهمترین عامل وحدت و انسجام در میان مسلمانان تمسک به قرآن کریم است و برگزاری مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران و حضور نمایندگان مختلف از کشورهای جهان در این مسابقات روح وحدت بر محور مشترک کتاب قرآن کریم را تقویت می کند که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن همین موضوع است.

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به رشد سطح کیفی مسابقات بین المللی قرآن طی 29 دوره گذشته تصریح کرد: یکی از نقاط قوع مسابقات بین المللی قرآن نسبت به دیگر رقابت های مشابه در سایر کشورهای جهان بالا بودن سطح کیفی و فنی این رقابت ها بوده و بی شک مسابقات بین المللی ایران دارای پیشرفته ترین آیین نامه داوری و سبک قضاوت در نحوه اجرای قرائت و حفظ شرکت کنندگان است و همین موضوع موجب افزایش سطح فنی شرکت کنندگان در این مسابقات شده است.

 

همچنین از لحاظ کمی نیز این رقابت ها در سطح بالایی قرار دارد و با برنامه ریزی ها و دقت در اجرایی شدن آنها توسط ستاد برگزاری مسابقات این رقابت ها را در سطح جهان اسلام منحصر بفرد کرده است.

وی افزود: برگزاری برنامه های جنبی، اجرای مختلف اساتید غیرایرانی و مشروح جهان اسلام همچون قراء برتر کشور مصر از دیگر نقاط قوت مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران است.

سرابی با اشاره به نحوه چینش هیئت داوران مسابقات خاطرنشان کرد: انتخاب داوران داخلی و خارجی توسط ستادعالی مسابقات بین المللی قرآن انجام می پذیرد و شورای عالی قرآن نسبت به حضور این افراد به سازمان اوقاف و امور خیریه مشاوره داده و نسبت به دعوت داوران خارجی و ایرانی اقدام می کند امسال نیز طبق صحبت های انجام شده از کشور مصر اساتیدی چون شیخ احمد معصدراوی، شیخ احمد عامر انور شحات انور، شیخ عبداللطیف عبدالحکیم، از کشور مصر دعوت شده اند که به علت وجود برخی از مشکلات ارتباطی و تلفنی تا این لحظه مشخص نیست که چه تعداد ای از این افراد به کشور عزیمت می کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 257461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha