حادثه قرآن سوزی، عاملی موثر در بروز جنبش های آزادی خواهانه جهان اسلام

خرمشاد بیداری اسلامی را عکس العملی به تحقیرهای غرب و صهیونیسم جهانی دانست و گفت: اقدام موهن قرآن سوزی نیز در باز شدن عقده های فروخورده جهان اسلام موثر است.

 

محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیداری ایجاد شده در کشورهای اسلامی را عکس العملی نسبت به چند مسئله اساسی دانست و به خبرنگار شبستان گفت: موج این بیداری که درپی براندازی حکومت های خودکامه است، عکس العملی به تحقیر مسلمانان از سوی غرب، صهیونیست ها و اوج استبداد و دیکتاتوری رژیم های حاکم است.

وی وضعیت بد معیشتی در عین برخورداری از ثروت را دیگر عامل بروز این جنبش های آزادی خواهانه برشمرد و اظهارکرد: نوع برخورد غرب با جهان اسلام و تحقیر آنها به گونه ای که همواره از منظر فرادست به مسلمانان می نگرند و از موضعی فراتر با آنها برخورد می کنند نیز در بروز این بیداری و درخواست رهایی از بندهای استبداد و استعمار اثری مستقیم داشته است.

خرمشاد با اشاره به اقدام موهن غرب مبنی بر سوزاندن مصحف شریف همزمان با سالگرد حادثه 11 سپتامبر تصریح کرد: این اقدام غرب برای ایجاد موج اسلام هراسی در جهان ممکن است در مرحله ابتدایی اهداف آنها را محقق کند اما در مقابل اسلام هراسی ها، موج بیداری جهان اسلام و تلاش آنها برای مقابله با این تبلیغات سوء را درپی دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این مطلب که مسلمانان با اسلام حقیقی نه اسلام ساخته و پرداخته غرب زندگی می کنند، عنوان کرد: اکنون زمانی فرا رسیده که مسلمانان این بغض های فرو خورده و عقده های سرکوب شده که پس از حادثه قرآن سوزی شدت یافته است را بشکنند و موج خشم و انزجار خود از دشمنان داخلی و خارجی را ابراز کنند.

وی ادامه داد: باز شدن این عقده ها و بغض های فرو خورده به جنبش های آزادی خواهانه و استبدادبرانداز شدت و جهت بخشیده و آنها را به مسیر پیروزی هدایت می کند.

خرمشاد درباره راهکارهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای صدور ارزش های قرآنی انقلاب به عرصه های بین المللی خاطرنشان کرد: این امر از تکالیف مهم سازمان به ویژه از طریق کاربرد شیوه های جدید است تا بتوان نهضت های آزادی خواهانه را تغذیه فکری کرد.

پایان پیام/


 

کد خبر 27092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha