برگزاری نشست قرآنی برکات آیه الکرسی در دانشگاه آزاد اراک

نشست قرآنی برکات آیه الکرسی شامگاه گذشته (23 اسفند) در تالار شریف مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در این نشست حجت الاسلام کرمانشاهی از استادان حوزه و دانشگاه قم به بیان مطالبی در رابطه با شان نزول آیه الکرسی پرداخت.


وی با اشاره به برکات آیه الکرسی به قرائت آن در طول شبانه روز تاکید کرد و افزود: قرائت آیات قرآن توسط افراد سبب آرامش و نزدیکی هر چه بیشتر انسان با پروردگار می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادمه به بیان روایاتی که در رابطه با آیه الکرسی مطرح شده است پرداخت و گفت: شگفتی ها و برکاتی در این آیات نهفته است که انسان باید آن را با تمام وجود درک و لمس کند و در زندگی خود بکار گیرد.

 

حجت الاسلام کرمانشاهی به تفسیر آیات نورانی آیه الکرسی پرداخت و دانشجویان را با معانی و مفاهیم این آیات شریفه آشنا کرد.


وی در ادمه با اشاره به آیات و روایاتی در رابطه با آیه الکرسی افزود: از امام صادق(ع) نقل است که فرمودند"هر کس در سفر، آیة الکرسى را در هر شب بخواند، خود و همراهانش سالم بمانند و سپس بگوید: اللهم اجعل مسیرى عبرا و صمتى تفکرا و کلامى ذکرا؛ خداوندا! سیر مرا وسیله عبرت، و سکوتم را وسیله تفکر، و سخنم را ذکر قرار ده".


گفتنی است این نشست به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور گسترده دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 27415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha