دانشگاه آزاد اسلامی اراک  پویا در زمینه پرورش نخبگان

خبرگزاری شبستان: رئیس جامعه نخبگان استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در زمینه پرورش نخبگان و استعداد های جوانان پویا است.

به گزارش خبرگزای شبستان از اراک، قاسم مسیبی، رئیس جامعه نخبگان استان مرکزی (21 خرداد) در نشستی که با عنوان نشست نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه پرورش استعدادهای برتر و نخبگان در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.


این مقام مسئول ادامه داد: چرا که بیش از نیمی از اعضای بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

 

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به بیان ظرفیت های بنیاد ملی نخبگان پرداخت و افزود: این بنیاد آمادگی خود را جهت حمایت طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی، جذب و حمایت استعدادهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی اراک و همکاری جهت تأسیس شرکت های دانش بنیان اعلام کرد.


علی نیازی، معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز هدف از برگزاری این نشست را معرفی بنیادملی نخبگان، جامعه نخبگان استان مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد اراک و آشنایی طرفین و تشکیل یک کمیته جهت بررسی واجرای برنامه ها ی مشترک، نحوه عملیاتی کردن آنها و اعلام آمادگی کامل همکاری طرفین طبق تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد ملی نخبگان و جامعه نخبگان استان مرکزی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک دانست.

 

وی گفت: در راستای دستیابی به اهداف مرتبط در سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، اهداف فصل دوم قانون برنامه پنجم توسعه کشور و راهبردها و اقدامات نقشه جامع علمی کشور و به منظور کمک به توسعه فناوری، و نوآوری تفاهم نامه هایی بین بنیاد ملی نخبگان, جامعه نخبگان استان مرکزی و دانشگاه ازاد اسلامی اراک تنظیم شده است.

 

عضویت بیش از 500 نفر در جامعه نخبگان استان مرکزی
نماینده جامعه نخبگان استان مرکزی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت جامعه نخبگان استان مرکزی گفت: جامعه نخبگان استان مرکزی، سازمانی مردم نهاد است که بیش از 500 عضو نخبه دارد.


وی افزود: بیشترین اعضای جامعه نخبگان استان، دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


گفتنی است، در این نشست یک تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی اراک و جامعه نخبگان استان مرکزی و تفاهم نامه دیگری نیز بین دانشگاه آزاد اسلامی اراک و بنیادملی نخبگان استان مرکزی تنظیم و محورهای تفاهم نامه ها نیز مشخص گردید.


پایان پیام/

کد خبر 375526

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha