هولوکاست بحرین را دریابید

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: نمایندگان در این جلسه تأکید کردند که یک راهکار عملی برای جلوگیری از نسل‌کشی و جنایات رژیم بحرین اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن کوهکن، سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه 25 اسفند مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: امروز صبح مجلس به دلیل اینکه باید گزارش جامعی از سوی رییس مجلس که عضو شورای امنیت ملی کشور هست ارایه می‌شد جلسه غیرعلنی تشکیل داد.

وی اظهار کرد: حساسیت بالایی که امروز در مجلس شورای اسلامی وجود دارد در ارتباط با کشور بحرین است که مشخصا یکی دو کشور برای سرکوب مردم به آنجا نیرو اعزام کردند.

کوهکن با اشاره به دخالت عربستان و امارات متحده عربی برای اعزام نیرو جهت سرکوب مردم بحرین تصریح کرد: نمایندگان در این جلسه بیانیه‌ای صادر کردند و برادران اهل سنت نیز در ارتباط با اوضاع و احوال بحرین بیانیه‌ای دیگر صادر کردند.

وی با اشاره به گزارش اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: دوستان و همکاران در مجلس بسیار حساس هستند و به دقت حوادث بحرین را دنبال می‌کنند و در این جلسه تأکید کردند که مسئولان سیاست خارجی نیز باید فعال‌تر باشند.

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس ادامه داد: نمایندگان نگرانی و حساسیت خودشان را از حمام خونی که پادشاه مستبد بحرین به کمک نیروهای عربستانی و اماراتی در بحرین راه انداخته است، بیان کردند.

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأموریت پیدا کرد که با تشکیل کارگروهی حتی در ایام تعطیلات نوروز بی‌وقفه حوادث بحرین را دنبال کند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با گزارشی که در جلسه غیرعلنی امروز ارایه شد نسبت به کشتار و نسل‌کشی پادشاه بحرین حساسیت نشان داد و از رییس مجلس، هیئت‌رییسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان خواستند تا راهکارهای عملی را در سطح سیاست خارجی برای جلوگیری از این نسل‌کشی و جنایت رژیم بحرین به کار ببندند.

کوهکن با اشاره به اعلام نگرانی‌های کشورهای ترکیه، سوریه و عراق برای کشتار و جنایات رژیم بحرین در سرکوب مردم گفت: متأسفانه یک سانسور خبری نیز با حمایت آمریکایی‌ها و پادشاه مستبد بحرین در بحرین ایجاد شده است که ارتباطات را قطع کرده‌اند و به شکل‌های مختلف دست به نسل‌کشی و اقدامات ددمنشانه می‌زنند که ما به عنوان یک ایرانی و مسلمان و نمایندگان ملت این اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی هیئت‌رییسه مجلس تصریح کرد: ما نباید فقط به صرف صدور بیانیه و اطلاعیه اکتفا کنیم بلکه باید از تمامی راهکارهای قانونی که می‌توانیم استفاده کنیم تا جلوی این نسل‌کشی را در کشور بحرین بگیریم، استفاده کنیم.

کوهکن همچنین در پاسخ به سؤالی که به سرانجام طرح دوفوریتی مجلس برای بودجه دو ماه اول سال 1390 اشاره داشت، گفت: ما این مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم که شورا نیز ظرف امروز نظرش را بیان می‌کند که اگر چنانچه تصویب شود کمیسیون تلفیق همچنان به جلسات خود ادامه خواهد داد و ما بعد از تعطیلات لایحه بودجه را بررسی خواهیم کرد اما اگر ایراداتی به لایحه از سوی شورای نگهبان گرفته شود بعدازظهر و یا امشب جلسه تشکیل می‌دهیم تا ایرادات شورای نگهبان را رفع کنیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 27521

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha