اقامه نماز جمعه در 23 منطقه استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: هم اکنون نماز وحدت بخش جمعه در 23 منطقه استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسم گرامیداشت سالروز اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی که با حضور ائمه جمعه و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه سراسر استان مرکزی شامگاه گذشته در بیتشان برگزار شد، گفت: نماز جمعه پشتوانه ای عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی با اشاره به اینکه حضور در نماز جمعه نمادی از وحدت و اتحاد مسلمانان است، افزود: حضور گسترده در این مراسم عبادی سیاسی ضروری است و همه افراد باید در این آیین دشمن شکن حضور فعال داشته باشند.


آیت الله دری در ادامه بر افزایش جذابیت های نماز جمعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: استفاده حداکثری از توان دستگاه های متولی برای جذب جوانان به این مکان سبب تقویت جایگاه نماز جمعه است.

 

امام جمعه اراک با اشاره به رشد کمی و کیفی نماز جمعه گفت: برنامه ریزی برای آموزش و تربیت ائمه جمعه، آسیب شناسی و همچنین شناخت شرایط و نیاز روز جامعه سبب ارتقاء نماز جمعه می شود.

 

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه ای به ویژه در سوریه، لبنان، مصر و بحرین گفت: این شرایط حساس اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان را در هم افزایی برای بیداری اسلامی می طلبد.

 

امام جمعه اراک اضافه کرد: هم اینک نماز جمعه در 730 نقطه در کشور و 23 منطقه استان مرکزی برپا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اگرچه جمعیت نمازگزاران جمعه در این استان در سال های اخیر رشد مناسبی داشته اما با هدفگذاری ما فاصله دارد و رسیدن به اهداف تعیین شده به تقویت امکانات زیرساختی، تبلیغات و فرهنگ سازی گسترده نیاز دارد.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد حاجی پور، مسوول ستاد اقامه نماز جمعه استان مرکزی با بیان اینکه درحال حاضر نماز جمعه در 23 شهر استان مرکزی برگزار می شود، افزود: پیشنهاد افزوده شدن هفت منطقه شهری دیگر در این استان به مجموع نقاط برخوردار از این آیین وحدت بخش، به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور داده شده است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه استان هستند گفت: این آیین عبادی و سیاسی در 12 مصلی، هشت مسجد، دو حسینیه و دو امامزاده برگزار می شود.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام سید احمد تقوی، معاون گزینش و جذب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ائمه جمعه، علما و روحانیون استان و استاندار برگزار شد از خادمان نماز جمعه استان مرکزی با اهدا لوح و هدایای تقدیر شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 277561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha