سلفی ها در تاجیکستان مانع فعالیت های قرآنی می شوند

خبرگزاری شبستان: نماینده کشور تاجیکستان در نمایشگاه قرآن با اشاره به برخورد های سخگیرانه این کشور با فعالیت های قرآنی، گفت: سلفی ها از ورود کتب ارسالی از قم به تاجیکستان جلوگیری می کنند.<BR> <BR>

کریم اف، نماینده کشور تاجیکستان و انجمن فرهنگی نور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های قرآنی کشور تاجیکستان گفت: انجمن فرهنگی نور یکی از مراکز قرآنی کشور تاجیکستان است که زیرنظر جامعة المصطفی (ص) فعالیت می کند این مجموعه با توجه به فشارهای دولت تاجیکستان به مساجد و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت قرآنی از این فشارهای ظالمانه در قم به فعالیت پرداخته است و تالیفات زیادی در زمینه مسایل قرآنی داشته است.

وی افزود: کشور تاجیکستان همچون کشور ایران بسترهای مناسب فعالیت های قرآنی را ندارد و به جوانان زیر 18 سال اجازه حضور در مساجد داده نمی شود. همچنین اگر بخواهیم تالیفات خود را از شهر قم به تاجیکستان ارسال کنیم با برخورد سخت سلفی ها در فرودگاه تاجیکستان مواجه می شویم.

اف تصریح کرد: با توجه به اینکه این کتاب ها صرفاً در حوزه قرآنی و تفسیر کتابت شده و مسایل سیاسی در آن وجود ندارد با آن برخورد شدید می شود.

نماینده تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیان کرد: مجلات و کتبی که کاملاً در مورد مفاهیم قرآنی منتشر می شود اجازه ورود به کشور تاجیکستان ندارد و به محض مشاهده آن را پاره می کند و گاهی برای ورود کتابی به کشور تاجیکستان باید 10 تا 15 هزا رتومان به پول ایران پرداخت کنند.

وی ابراز کرد: ما در کشور خود مرکز دینی به نام کمیته دین داریم که زیر نظر حکومت فعالیت می کند و امام جماعت ها نیز زیرنظر دولت سخنان خود را ایراد می کند و اگر حرفی خلاف میل دولت زده شود از این کشور اخراج می شود.

کریم اف یادآور شد: دولت به سرکردگی مکرم یکی از افراد سلفی مذهب اداره می شود که در پاکستان درس خوانده و با توجه به اینکه انتخابات کشور تاجیکستان در پیش است فشارهای زیادی را وارد نموده تا از ورود زنان به مساجد جلوگیری کند.
پایان پیام/

 

کد خبر 278517

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha