امام جمعه تفت به ملکوت اعلی پیوست

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جواد حسنعلی، امام جمعه شهرستان تفت ساعاتی پیش در بیمارستان مرتاض یزد به ملکوت اعلی پیوست.

 به گزارش خبرگزای شبستان از استان یزد، امام جمعه شهرستان تفت از بیماری نارسایی کلیه رنج می برد و مدت مدیدی برای دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در رفت و آمد بود.
 
دکتر محموداحمدی نژاد، رئیس جمهوری نیز چندی پیش در پی کسالت حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی و بستری شدن در بیمارستان از ایشان تلفنی احوالپرسی کرده بود.
 
حجت الاسلام حاج شیخ جواد حسنعلی در سال 1300 در شهر تفت دیده به جهان گشود. وی در سال 1324 وارد حوزه علمیه یزد شد و در سال 1326 رهسپار حوزه علیمه نجف شد و نزد حضرات آیات سید علی فانی، محمد تقی عرب، سید محمد باقر درجه ای و غلامرضا باقری به تحصیل پرداخت.
 
وی پس از دو سال به ایران بازگشت و به توصیه آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی رهسپار حوزه علمیه قم شد و همزمان با تحصیل به تدریس ادبیات و منطق مشغول شد.
 
حجت الاسلام حسنعلی در قبل از پیروزی انقلاب پرچم مبارزه با رژیم ستمشاهی را در شهرستان تفت هدایت و رهبری می کرد و در دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه ها ملجا و پناهگاهی برای رزمندگان بود.

مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تفت، ریاست عقیدتی شهربانی و نمانیده ولی فقیه در نیروی انتظامی از جمله مسوولیتهای وی بوده است.
 
وی در سال 1358 از سوی شهید محراب آیت الله صدوقی به امامت جمعه تفت منصوب شد و در نهم دی ماه 1363 حکم امامت جمعه وی از سوی حضرت امام خمینی (ره ) صادر شد و تاکنون نیز این مسئولیت را برعهده داشت.

  پایان پیام/
کد خبر 27984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha