امید و حرکت میزانی برای سنجش انتظار منحرف است

کارشناس معارف مهدوی تلاش و حرکت را یکی از آثار انتظار دانست و گفت: اگر انتظاری به همراه امید و حرکت نباشد، انتظار نیست و انتظار منحرف را می توان با استفاده از امید و حرکت مورد سنجش قرارداد.

حجت الاسلام محمد اسدی، کارشناس معارف مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان به مفهوم شناسی واژه انتظار پرداخت و در معنای لغوی انتظار، گفت: انتظار در لغت به معنای مدنظر است که همان چشم دوختن به راه است.
وی انتظار را یک عمل فطری برای بشر از آغاز خلقت عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار از ابتدای خلقت همراه بشر است. براین اساس حضرت آدم خلیفه الله بر روی زمین است و بعد از داستان های بسیار که برایش پیش می آید، در انتظار به سر می برد تا به این مقام برسد.
حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه از آغازین خلقت بشر انتظار همراه او بوده و جزءلاینفک او به شمار می رود، اظهارداشت: چه بسا اگر امام عصر(ع) ظهور کرد، انتظار به پایان نرسد و با ظهور حضرت حقیقت انتظار روشن شود و مقصد برای انسان مشخص شود.
مسئول تربیت مربی مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: باید توجه داشت چون انتظار به صورت فطری در ذات انسان وجود دارد و انسان نیز ابعاد وجودی مختلفی دارد، انتظار نیز در تمام این ابعاد ریشه دارد، به طور مثال انتظار باید در زندگی اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی انسان منتظر موج بزند.
وی با بیان اینکه حضور انتظار در تمام ابعاد زندگی بشر پررنگ است، تصریح کرد: با این وجود می توان گفت که حتی در زندگی اخروی نیز انتظار وجود دارد.
حجت الاسلام اسدی بااشاره به آثار انتظار در زندگی فردی و اجتماعی انسان منتظر، گفت: امیدبخشی نخستین اثر انتظار است و اگر امید نباشد، انسان نمی تواند یک لحظه نیز زندگی کند، امید به آینده انسان منتظر را برای رسیدن به امامش به خودسازی ترغیب می کند.
این کارشناس معارف مهدوی تلاش و حرکت را یکی از آثار انتظار دانست و بیان داشت: وقتی امید آمد، به دنبالش حرکت نیز می آید و اگر انتظاری به همراه امید و حرکت نباشد، انتظار نیست و انتظارات منحرف را می توان با استفاده از امید و حرکت مورد سنجش قرارداد.
وی انتظار را دارای مراتبی برشمرد که وجه اتمش ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و ادامه داد: با وقوع ظهور، انسان به زندگی عالی و نهایی می رسد.


پایان پیام/

کد خبر 286233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha