یادواره شهیدان رجائی و باهنر و گرامیداشت یاد شهدای دولت در کرمان

خبرگزاری شبستان: همزمان با فرا رسیدن(8شهریور)سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر، یادواره این شهدا و شهدای دولت با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، همزمان با فرا رسیدن(8شهریور)سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر، یادواره این شهدا و شهدای دولت فردا شب(7شهریور) با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.


بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حاج سیدعلی مهدوی نیا به عنوان سخنران ویژه و حاج ابراهیم قانع به عنوان مداح در این مراسم اجرای برنامه دارند.


در این مراسم که با دعای روحبخش کمیل همراه است؛ مدعوین همچنین بر مزار پدر بزرگوار شهید باهنر که در گلزار شهدای کرمان مدفون است حضور یافته و با قرائت فاتحه یاد وی و فرزند شهیدش را گرامی می دارند.


شهید رجایی و شهید باهنر هر دو در سال 1312 متولد شدند؛ یکی در قزوین یکی در کرمان؛ هر دو از دهه چهل وارد مبارزات سیاسی شدند؛ پس از عزل بنی‌صدر در (31 خرداد) 1360مردم محمدعلی رجائی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.


شهید رجایی در(12 مرداد) 1360 در جلسه‌ علنی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، مراسم ‌تحلیف‌ را به‌ جا آورد و پس از آن درمجلس شورای اسلامی دکتر محمد جواد باهنر را به سمت نخست وزیر منصوب و به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.


شهید رجایی مجموعا 28 روز به عنوان رییس‌جمهور خدمت کرد؛ منافقان در (8شهریور)همان سال با انفجار دفتر ریاست جمهوری، رییس جمهور و نخست وزیر را به شهادت رسیدند.
 

هشتم شهریور که هر ساله یادآور تاریخی غم‌انگیز در خاطرات ایرانیان است، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز "مبارزه با تروریسم" نام گرفته است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 287062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha