نقش شکایت و استعانت اجتماعی در پویایی جامعه منتظر

حجت الاسلام کفیل شکایت و استعانت اجتماعی را از شاخصه اجتماعی مفهوم انتظار دانست و گفت: جامعه ای که بداند در عصر ظهور چه خبر است و چه نعمات مادی و معنوی دارد، می داند که چه اندازه در دوران غیبت محروم است. . .

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، پژوهشگر مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، بااشاره به گام های فردی و اجتماعی مفهوم انتظار گفت: در این راستا باید فرد منتظر شاخصه های فردی و اجتماعی خود را در زندگی به روشنی تبیین کند.
وی بااشاره به زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) و سه شاخصه فردی برای فرد منتظر، افزود: تسلیم قلبی، تبعیت در نظر و تابع امام بودن در نظر و گفتار و یاری کردن امام با تمام وجود در این زیارت به عنوان شاخص های فردی انسان منتظر آمده است.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه منتظر در تمام زندگی قلبش تسلیم امام است و اراده امام را حق می داند، ادامه داد: منتظر واقعی می داند که رمز خوشبختی در دنیا اطاعت است و رمز بدبختی مخالفت با امام حاضر و حی و خوشبخت ترین انسان ها مطیع امام هستند.
این پژوهشگر مهدوی بااشاره به اینکه منتظر وقتی قلبش مطمئن شد، نظرش تابع نظر امام می شود و با تمام وجود گوش به امر امام دارد، اظهارداشت: او رشدش را در زندگی مادی و معنوی در تبعیت از امام می داند که اگر به این برسد، عاشق ترین شده و آماده برای یاری ولی عصر(عج) می شود.

 

جهل از برکات ظهور علت عدم نیاز عمومی در دوران غیبت
وی افزود: اگر آمادگی برای یاری امام در فرد منتظر پدیدار شد، براساس دغدغه امام زمان(عج) حرکت می کند و همه زندگی اش در مسیر دغدغه امام قرار می گیرد، ولی اگر در غیر این مسیر قرار گرفت به امام زمان می گوید آقاجان با شما بودن رشد و توفیق است ولی می خواهم زندگی کنم و خوش باشم.
حجت الاسلام کفیل بااشاره به سه گام اجتماعی فرد منتظر که در دعای افتتاح، ذکر شده است، تصریح کرد: جامعه ای که راغب به سوی خداست، در حکومت امام عصر(ع) جامعه منتظر و عاشق ظهور است، این جامعه الهی و معنوی بوده و منتظر است تا کلمه توحید تمام گیتی را فرابگیرد، جامعه وقتی عاشق شد، ظهور را درک می کند.
رئیس مرکز تخصصی نماز شکایت اجتماعی را دومین شاخصه اجتماعی مفهوم انتظار دانست و بیان داشت: جامعه ای منتظر است که بداند در زندان غیبت است و این دوران را درک کند، این جامعه می داند از حضور امام محروم است لذا در مسیر رسیدن به دوران ظهور امام تلاش می کند.
وی با بیان اینکه استعانت اجتماعی سومین گام اجتماعی در دوران غیبت است، گفت: جامعه ای که بداند در ظهور چه خبر است و چه نعمات مادی و معنوی را دارد، می داند که چه اندازه محروم است.
حجت الاسلام کفیل ادامه داد: چرا در دوران غیبت احساس نیاز نمی کنیم چون برکات عصر ظهور را درک نکرده ایم و نمی دانیم چه اتفاقی قرار است، بیفتد. بنابراین تفاوتی نیز برایمان ندارد.


پایان پیام/

کد خبر 288725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha