نگاه انتقادی به علوم غرب داریم/ایجاد وحدت عملی حوزه و دانشگاه

خبرگزاری شبستان: سرپرست وزارت علوم گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که به تدریج چهره علوم انسانی در کشور متحول شود که در این راستا همکاری میان حوزه و دانشگاه می تواند نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جعفر توفیقی امروز (11 مهر) در دیدار با آیت‌الله وحیدخراسانی با تاکید بر گسترش فضای آزاد اندیشی و آزادی بیان در دانشگاه‌ها گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها بر این امر تاکید بسیاری کرده است اما باید با مدیریت باشد تا ارزش‌ها خدشه‌دار نشود.
 

وی با اشاره به علوم غربی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص محتوای علمی غربی‌ها در خصوص علوم انسانی نگرانی‌هایی دارند که در این راستا سعی در برنامه‌ریزی و استفاده از محتوای اسلامی در علوم انسانی داریم.
 

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این زمینه کمیته تحول علوم انسانی را با همکاری وزارت علوم تشکیل داده است.
 

وی با بیان اینکه ما نگاه انتقادی به علوم غرب داریم گفت: سعی ما بر این است که این علوم را تحلیل کرده و مطالب را بررسی و مطالبی که مورد نیاز است را استفاده کنیم.
 

توفیقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که به تدریج چهره علوم انسانی در کشور متحول شود که در این راستا همکاری میان حوزه و دانشگاه می تواند نقش موثری داشته باشد.
 

وی تاکید کرد: امروزه سرمایه‌های بسیاری در حوزه‌های علمیه وجود دارند که کمتر از آنها استفاده می‌شود که باید با یک برنامه‌ریزی مدون وحدت حوزه و دانشگاه را گسترش دهیم.
 

سرپرست وزارت علوم با اشاره به مباحث قرآنی و معارف اهل بیت(ع) گفت: در این راستا هم سعی در برنامه‌ریزی و ایجاد رشته‌هایی در راستای مباحث مربوط به علوم و معارف قرآنی و اهل‌بیت(ع) و همچنین مسائلی که ریشه در معارف و فرهنگ ما دارد، را داریم.
 

توفیقی گفت: ما می توانیم در ترویج نواندیشی و تولید فکر در علوم انسانی از اساتید حوزوی بهره بگیریم و با برگزاری ملاقات‌های گسترده‌تر با مراجع عظام تقلید، به معنای واقعی وحدت میان حوزه و دانشگاه را ایجاد کنیم.
پایان پیام/

کد خبر 298994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha