ترویج مکتب سرخ عاشورا در جامعه ضروری است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشی به باورهای افراد در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اینکه شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشی به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه های فرهنگی در کشور است، گفت: از دیرباز همه ساله نسبت به اجرای نیت واقفن در زمینه عزاداری خامس آل عبا(ع) مراسم سوگواری در حسینیه ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می شده است که گاها به صورت سلیقه ای هر موقوفه و بقعه به انجام مراسم می پرداخته است.


وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه برای نظام مندی در برنامه ها و لبیک به فرامین رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات واقفین طرح ها و برنامه های متنوع و پرباری را در دست دارد.


حجت الاسلام عباسیان گفت: محور اصلی برنامه های عزاداری سید و سالار شهیدان باید عمق بخشی به افکار و اندیشه های افراد در این زمینه باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر عمق بخشی به باورهای دینی افراد جامعه در خصوص نهضت حسینی تاکید کرد و گفت: مبلغان دینی باید در راستای تبیین اندیشه های امام حسین و واقعه عظیم عاشورا تلاش کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در 73 بقعه متبرکه شاخص استان مرکزی در حال اجراست.


وی افزود: در راستای اجرای این طرح 73 مبلغ بومی و غیر بومی با این سازمان همکاری دارند که از این تعداد 23 مبلغ از شهر مقدس قم و مابقی مبلغان بومی هستند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از اجرای این طرح را اجرای نیات واقفین با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای هر چه مطلب تر برگزار کردن مراسم عداری سید و سالار شهیدان دانست.


حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای ویژه برنامه های مذهبی متناسب، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه ها و تکایا از دیگر اهداف این طرح است.


پایان پیام/

کد خبر 310387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha