حضرت زینب(س) ماهیت اسارت را به آزادی تغیر داد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور در نخستین همایش مادران و خواهران شهید گفت: حضرت زینب(س) ماهیت اسارت را به آزادی و آزادگی تغیر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز؛ حجت الاسلام محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور در نخستین همایش مادران و خواهران شهید در سالن نژاد فلاح در کرج گفت: جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته است، در هیچ یک از مکاتب بشری و الهی در نظر گرفته نشده است، مکاتب الهی از یک منشاء که تمام آنها از وحی گرفته شده است، پیروی می کنند.


به گفته امام جمعه کرج، بستر تاریخ همواره حضور زنانی را گواهی داده است که همدوش با مردان در صحنه ها حضور داشتند و برای درک جایگاه بانوان این نکته که نخستین شهید اسلام سمیه بوده است، کافی است.


این مسئول با اشاره به نام بانوانی که در تاریخ رشادت های آنان ثبت شده است، اظهار داشت: در تاریخ افراد متعددی از بانوان همچون صفیه عمه حمزه ملقب به سیدالشهدا در جنگ خندق، حضرت خدیجه بانویی که از مال خود برای رسالت اسلام گذشت و مادر وهب که تنها زن شهیده کربلا بود برده شده است.


حجت الاسلام همدانی ادامه داد: در روز عاشورا بسیاری از بانوان نقش داشتند، ام وهب این زن شجاع وقتی که وهب در میدان دو دستش را قطع کردند و سرش را نزد مادرش فرستادند، مادر وهب وارد عرصه میدان شد و سر را به سمت میدان دشمن انداخت و گفت برای ما زیبنده نیست آنچه را در راه اسلام نثار کرده ایم پس بگیریم و آنوقت یکی از سرداران دستور داد مادر وهب را کشتند.


امام جمعه کرج با تاکید به اهمیت نقش زنان در مشارکت جنگ توضیح داد: آموزش صبر و مقاومت با پیام رسان صحنه عاشورا به مادران و خواهران جهان داده شد، گل سرسبد عاشورا حضرت زینب کبری(س) است.


براساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید به جایگاه اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب(س) در کربلا توضیح داد: تغیر ماهیت اسارت به آزادی نخستین و اساسی ترین نکته در جایگاه حضرت زینب کبری است.


پایان پیام/
 

کد خبر 312011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha