آئین تجلیل از فعالان وخادمان فرهنگ مکتوب در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان :آئین تجلیل از فعالان وخادمان فرهنگ مکتوب در محل مجتمع فرهنگی وهنری فدک اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، صادق فرهمندمدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل عصر امروز (2آذر) درآئین تجلیل از فعالان وخادمان فرهنگ مکتوب اردبیل گفت: در شش ماهه اول سالجاری 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت رفته است.

 

وی افزود: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است که 100 هزار جلد از این تعداد فقط در کتابخانه مرکزی اردبیل موجود است.

 

فرهمند ، مساحت فضای مطالعه در استان اردبیل را 28 هزار متر مربع عنوان کرد و اظهارداشت: هم اکنون؛ به ازای هر 100 نفر 2/2 متر مربع فضای مطالعه وجود دارد .

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: بالغ بر 10 هزار مترمربع فضای مطالعه در دست احداث است که با تکمیل آن فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر در استان به 1/3 متر مربع افزایش می یابد.

 

اهداء پنج هزار جلد کتاب در استان اردبیل

 

در ادامه این آئین باشکوه فرهنگی ، علی چشمه نور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم با ارائه سخنانی از اهداء پنج هزار جلد کتاب در این استان به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد.

 

وی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها بین کتابخانه‌های عمومی، مساجد، نهادها و ارگان‌های مختلف توزیع می شود.

 

چشمه نور، ارزش کتاب‌های اهدایی را 480 میلیون ریال دانست و اذعان کرد: در یک ماه اخیر بیش از 11 هزار و 800 جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد و 250 میلیون ریال بین مراکز علمی، دانشگاهی، حوزه‌های علمیه، مدارس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه‌های عمومی مساجد، مراکز نظامی، انتظامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده است.

 

وی همچنین اضافه کرد: نیمه اول امسال هم توسط این اداره کل کتاب‌هایی به ارزش چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در استان توزیع شده است.


سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود، یادآور شد : به مناسبت بزرگداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی درسطح استان اردبیل اجرا می‌شود.


گفتنی است:در پایان این آئین باشکوه فرهنگی،از فعالان وخادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 315894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha