غبارروبی گلزارشهداباحضور کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران

خبرگزاری شبستان:اعضای کانون های مساجد مازندران،کتابداران و مسئولان و همکاران دبیرخانه کانون فرهنگی وهنری این استان با حضور در آئین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا ، یاد و خاطره این سرو قامتان راگرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اعضای کانون های مساجد مازندران، کتابداران و مسئولان و همکاران دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری این استان دراین آئین معنوی که به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت با در دست داشتن گل و گلاب، مزار شهدا را غبار روبی، عطر افشانی و گلباران کرده و بار دیگر با آرمان های شهیدان والامقام دوران حماسه و دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.


محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی هدف از برگزاری این مراسم را تعمیق بخشیدن به درس آشنایی با ارزش های دفاع مقدس و شناخت جایگاه و مقام شهدا در قالب کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: برگزاری این برنامه های معنوی، ظرفیت گسترده ای در فرهنگ سازی ارزش های اسلامی در نسل نوجوان و جوان ایجاد می کند.


وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرموده : تولید، ترجمه، و نشر کتاب باید بر طرف کننده نیازها و خلاءهای فکری جامعه باشد، خاطرنشان شد: مدیران و کتابداران کتابخانه های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بایدعمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند .


این مسئول اظهار داشت: کتابخانه های مساجد یکی از ابزار های اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی است و می تواند در ارتقاء سطح سواد دینی جامعه بسیار مؤثر باشد.


فوقی با اشاره به حضور درصد بسیار بالای افراد با سواد و نخبه در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: باید از این فرصت برای نوشتن کتاب های مورد نیاز جامعه و کتابخوانی همراه با فکر و تدبر در جهت مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده شود.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 316665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha