راه اندازی کتابخانه تخصصصی علوم قرآنی در کانون امام جعفر صادق(ع)بیرجند

خبرگزاری شبستان: مدیرکانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) بیرجند از راه اندازی کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در این کانون تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدعلی سازنده در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه کانون با یکهزار و 500 جلد کتاب در داخل شبستان مسجد قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه پیش از این کتابخانه در محل کانون قرار داشت، افزود: با رایزنی های انجام شده با شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد موافقت شد با انتقال کتابخانه به داخل شبستان مسجد، زمینه بهره مندی هرچه بیشتر نمازگزاران از کتب موجود در کتابخانه فراهم شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) بیرجند ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 جلد کتاب در زمینه علوم قرآنی جمع آوری شده است که تلاش می شود تا پایان سال با جمع آوری کتب بیشتری در زمینه دین، این کتابخانه تخصصی راه اندازی شود.


وی با اشاره به فعالیت های مختلف کانون، گفت: برگزاری جلسات تفسیر هفتگی قرآن به مدت 2 سال با حضور استاد بهنام، برپایی کرسی تلاوت قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان برحسته و بیان نکات مهم تفسیری به مدت 5 دقیقه برای نمازگزاران، برگزاری کلاسهای آموزش قرائت نماز ویژه 50 نفر از نمازگزاران از جمله برنامه های قرآنی این کانون است.


به گفته سازنده، برگزاری برنامه ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان، همکاری در برگزاری مراسم ویژه شبهای احیاء با حضور بیش از 10 هزار نفر از مردم شهر بیرجند، همکاری در برگزاری مسابقات مختلف دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان و اجرای آن در محل کانون از دیگر فعالیتهای قرآنی این کانون است.


وی برگزاری کلاس های اوقات فراغت ویژه اعضای کانون در تابستان هر سال را از دیگر برنامه های این کانون ذکر کرد و گفت: در کلاس های تابستان امسال که در 10 رشته برگزار شد حدود 150 نفر شرکت کردند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) بیرجند با اشاره به تعدد برنامه های قرآنی اجرا شده از سوی این کانون از آمادگی برای تخصصی شدن کانون خبر داد و افزود: جلسات تفسیر هفتگی و کرسی تلاوت قرآن کانون که از مهرماه امسال به دلیل عدم حضور استاد بهنام در مرکز استان تعطیل شده بود؛ در آینده ای نزدیک دوباره برگزار می شود.

 
وی با تاکید بر اینکه چهره های قرآنی زیادی در اجرای برنامه های قرآنی با این کانون و مسجد همکاری می کنند، یادآور شد: کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) تاکنون نخبه های قرآنی زیادی از جمله خانم فرزانه شکوهیان "نفر اول مسابقات حفظ کشور" و ابوالفضل سازنده را تحویل جامعه داده است.


پایان پیام/

کد خبر 316896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha