آمادگی کانون های مساجد برای فعالیت های جوانان و محتوای دینی

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم فراهم سازی محتوای دینی و اعتقادی برای فعالیت های جوانان در کانون های مساجد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، امروز(13آذر)در دیدار با معاون فرهنگی و هنری ستادعالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های مساجد مراکز مهمی برای توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی در مساجد هستند.


وی افزود: اهمیتی که این کانون ها دارند بسیار جدی است که در صورت توجه به آن می تواند جذابیت های ویژه ای برای فعالیت های دینی جوانان ایجاد کند.


وی ایجاد محتوای قوی برای فعالیت های گروهی جوانان را از مهم ترین وظایف این کانون ها برشمرد و تصریح کرد: این محتوا باید کاملا برگرفته از مباحث دینی بوده و فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه احیا کند.


حجت الاسلام نکونام اظهار داشت: بدیهی است که در این مسیر کانون ها باید تجهیزات سخت افزاری لازم را در اختیار داشته باشند که این امری اداری و دولتی است و باید از جانب مسئولان مورد توجه قرار گیرد.


وی در ادامه داشتن انگیزه را از ملزومات کار فرهنگی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطر نشان کرد: این انگیزه باید برخاسته از آموزه های دینی بوده و آمیخته با حس وظیفه شناسی در مسیر خدمت دین باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان در پایان روند فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ گاه نباید به شرایط موجود قانع شد و لازم است همواره برای گسترش فعالیت های دینی و فرهنگ در جمعه به طور جدی تلاش شود.


معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این دیدار هدف از سفر خود به شهرکرد را بررسی میزان پیشرفت برنامه های تدوین شده ستادعالی در کانون های مساجد استان عنوان کرد.

 

مرتضی طاهریان یافتن ریشه مشکلات موجود و ارائه راهکار برای رفع آن را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد.


وی در ادامه از وجود 17 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور خبر داد و افزود:هدف این کانون ها جذب حداکثری جوانان به مساجد و توسعه فعالیت های دینی با استفاده از ابزار هنر در جامعه است.


وی از مسجد به عنوان پایگاه قدرتمند دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری به دلیل قرار گرفتن در جوار مساجد می توانند از این ظرفیت قدرتمند برای جهت دهی به فعالیت های گروهی جوانان بهره گیری کنند.


پایان پیام/

کد خبر 320019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha