افزایش فرهنگ ترافیک عامل اصلی کاهش تصادفات است

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، افزایش فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان را عامل اصلی در کاهش تصادفات در جامعه عنوان کرد.

سرهنگ محمد رسولی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، صبح امروز(17 آذر) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: رعایت مقررات رانندگی تضمین کننده سلامت سفرهای برون شهری است.

 

وی، اظهار کرد: مراعات این نکته بسیار مهم از بروز سوانح دلخراش رانندگی در محورهای ارتباطی جلوگیری کرده و ضامن سلامت سفر مردم خواهد بود.

 

سرهنگ رسولی، بیان کرد: به دلایل متعددی از جمله سهل انگاری برخی از رانندگان وسایط نقلیه در زمان رانندگی، همیشه شاهد بروز سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی و حتی معابر شهری هستیم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود، 70 درصد از عوامل سوانح رانندگی خطای انسانی بوده و 30 درصد مابقی مربوط به دیگر عوامل مانند نقص فنی خودرو، مشکلات معابر و نقاط حادثه خیز است.

 

وی، تصریح کرد: برای کاهش این آمار 70 درصدی تنها راه چاره افزایش فرهنگ ترافیک در کشور و مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آحاد جامعه به وی‍ژه رانندگان است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، اضافه کرد: آموزش گروه های سنی مختلف از مهدهای کودک تا مراکز پیش دانشگاهی با قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه موثر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ ترافیک با تعامل و همکاری بیشتر مردم دیگر شاهد سوانح دلخراش رانندگی در معابر و محورهای ارتباطی نباشیم.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 320928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha