کاهش 30 درصدی حوادث فوتی رانندگی/ آغاز طرح زمستانه راهنمایی و رانندگی

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از برگزاری طرح زمستانه پلیس راهور استان همزمان با 20 آذر ماه جاری با سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ علیرضا حسنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی، امروز (18 آذر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهارداشت: طرح زمستانه پلیس از 20 آذر ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح پلیس کنترل جدی بر تجهیزات ایمنی خودرو ها مانند استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در هنگام برف و یخ زدگی معابر، استفاده رانندگان از کمربند ایمنی و... دارد.

 

سرهنگ حسنی تاکید کرد: در این طرح همچنین شرکت های بیمه موظفند در تصادفات خسارتی سازشی نسبت به پرداخت خسارت تا سقف 38 میلیون ریال بدون گزارش و کروکی پلیس اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: این طرح برای مدیریت برحوادث ترافیکی، رسیدگی سریع بر حوادث رانندگی، بازگشایی معابر در صورت انسداد با همکاری دستگاه های ذی ربط اجرا می شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی، افزایش حضور محسوس و غیر محسوس موثر،بهره وری از توان پرسنلی، خودرویی و سایر تجهیزات پلیس راهور درتمام معابر شهری و جاده ای، روان سازی ترافیک و تسیل در عبور و مرور بویژه به هنگام بارش نزولات آسمانی، کنترل و نظارت بر تجهیزات زمستانی ناوگان حمل و نقل بویژه نقلیه عمومی از مهم ترین اهداف این طرح است.

 

وی از کاهش 30 درصدی تصادفات فوتی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دراستان خبرداد و تاکید کرد: این امر نشان از افزایش فرهنگ ترافیکی مردم است.

 

سرهنگ حسنی یاد آورشد: بازگشایی بلوار پیامبر اعظم به مزار شهدا، تعریض خیابان طالقانی، بازگشایی خیابان معلم به بلوار امام رضا(ع) و ساماندهی تقاطع پونه از ضروریات اصلاح هندسی و ترافیکی شهرستان بیرجند است.

 

پایان پیام/

کد خبر 321617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha