زنگ "وقف" در مدارس قزوین نواخته می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری زنگ انشاء با موضوع وقف و نواختن زنگ وقف در مدارس استان به مناسبت هفته وقف در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هفته وقف بیان کرد: با توجه به تدابیر و تأکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان و با توجه به اهمیت ویژه هفته وقف، لازم است تمامی نیروها برای اجرای هرچه بهتر مجموعه برنامه های هفته وقف بسیج شده و نسبت به اجرای باشکوه برنامه ها مطابق با مفاد دستورالعمل و ابلاغیههای ارسالی اقدام کنند.
 

وی ادامه داد: در هفته وقف سال 1392 برخی از برنامه ها جنبه رکنی داشته و لازم الاجرا است به این معنی که عدم اجرا یا اجرای ضعیف آن به معنی اختلال در طرح و عدم اجرای طرح محسوب می شود.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: از جمله برنامه های این هفته برگزاری همایش وقف و رسانه به صورت استانی و در آستانه هفته وقف، برپایی ایستگاه های "همه واقف باشیم" و نشست های صنفی وقف است.
 

وی عنوان کرد: برنامه های عمومی هفته وقف نیز شامل دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و استاندار و ارائه گزارش عملکرد اداره کل اوقاف و تحصیل رهنمودهای لازم از آنان جزو برنامه های اصلی این هفته است.
 

حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی هفته وقف ایجاد وقف جدید با هدف احصای نیازها و موضوعات مبتلابه استان است، بنابراین ضروری است در این راستا نشست هایی در استان و شهرستان ها با اقشار مختلف جامعه اعم از خیرین، واقفان، اصناف، بازاریان، کارخانه داران، پزشکان و دیگر اقشار صاحب نفوذ و متمکن نسبت به معرفی و ایجاد وقف جدید انجام شود.
 

وی تأکید کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، فضلا و صاحبنظران مرتبط با حوزه وقف با موضوع شناخت ابعاد گسترده وقف، راهکارهای ترویج فرهنگ وقف، آسیب شناسی و شناخت موانع موجود در حوزه وقف از دیگر برنامه ها است.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از نواخته شدن زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: طی مراسمی با حضور هیئت امنا، خادمان، خانواده های معظّم شهدا و زائران محترم، ویژه برنامه مراسم زیارت حضرت رسول و برپایی عزاداری و پذیرایی از زائران بقاع متبرکه در ایام سوگواری رحلت حضرت رسول (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) و همچنین مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه به مناسبت پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول متناسب با فضای ماه ربیع الاول در امامزادگان شاخص استان قزوین انجام می پذیرد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف استان قزوین، وی توضیح داد: همچنین به منظور تبیین جایگاه وقف، بیان دستاوردها، اقدامات صورت گرفته و ارائه عملکرد اوقاف استان مدیرکل و روسای ادارات قبل از خطبه های نماز جمعه در شهرستان های استان به ایراد سخنرانی می پردازند.
 

حجت الاسلام نوروزی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با دعوت از جامعه قرآنی، برپایی دعای ندبه و سخنرانی با موضوع وقف در بقاع متبرکه امامزادگان، درج مقالات با موضوعات آثار و نقش وقف در فقرزدایی از جامعه، آثار فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و تقویت محبت در بین مردم، احیای موقوفات، نقش وقف در ترویج و بسط تعالیم دینی، شناسایی فرصت و تهدیدهای وقف و موقوفات و غیره در مطبوعات محلی و روزنامه ها و مجلات و همچنین هماهنگی های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان و ادارات شهرستان برای برگزاری زنگ انشاء با موضوع وقف و نواختن زنگ وقف در مدارس استان از عمده برنامه های این هفته در سطح استان است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 321817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha