خیزش کشورهای عربی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است

عضو شورای نگهبان، گفت: خیزشی که هم اکنون در کشورهایی همچون لیبی، بحرین و مصر مشاهده می شود نشأت گرفته از همان استقلال فکری ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو شورای نگهبان، عصر گذشته(29 فروردین) در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر پس از 14قرن از ایران به عنوان کشوری با استقلال فکری یاد می شود، گفت: امام خمینی(ره) در طول به بار نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی همواره سعی بر تنویر افکار عمومی در خصوص اهداف پلید آمریکا داشتند که دنیا هم اکنون متوجه تفکر امام خمینی(ره) شده است.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و تأکید ایشان بر غارتگر بودن آمریکا، اظهار داشت: استقلال فکری و عاطفی ایران سال هاست که متوجه دنیا شده است و خیزشی که هم اکنون در کشورهایی همچون لیبی، بحرین و مصر مشاهده می شود نشأت گرفته از همان استقلال فکری ایران اسلامی است.

 

رئیس بنیاد بین المللی الغدیر، با بیان اینکه خیزش کشورها برای کم کاری و درخواست ثروت نیست بلکه برای مطالبه اسلام است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) همواره بر اسلامی کردن ایران تأکید داشتند تا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) نیز مهیا شود.

 

آیت الله خزعلی، با اشاره به حرکت انقلابی مردم بحرین، اضافه کرد: 200 سال قبل انگلستان افراد منافقی را در عربستان پرورش داد و چندین میلیارد تومان اسلحه های سنگین به آنها فروخت و هم اکنون مردم بحرین زیر چکمه های عربستان، ساخت انگلستان از حقوق خود دفاع می کند.

 

وی در ذکر مصیبت شهادت حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) مردی بود که توانست به تنهایی در خیبر را از جا بکند ولی پس از شهادت حضرت فاطمه(س) گفت نیروی که در من بود از دست رفت.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 32197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha