رسانه ها شیرینی وقف را به ذائقه مردم بچشانند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین خدمات و برکات وقف گفت: یکی از آثار و برکات همایش وقف و رسانه، باید آگاهی بخشی به مردم و چشاندن شیرینی این سنت حسنه به کام مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، در نشست دبیرخانه دائمی همایش وقف و رسانه اظهار داشت: ما باید ببینیم که نگاه مردم به وقف چیست و برگزاری همایش وقف و رسانه در این زمینه چگونه می تواند نگاه مردم را به موضوع وقف تبیین و تنظیم کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با خطاب قراردادن اصحاب رسانه برای تبیین جایگاه وقف در کشور عنوان کرد: رسانه ها باید افکار عمومی مردم را در مورد وقف تبیین و با برنامه ریزی و هدف گذاری، ابهامات را از اذهان عمومی برطرف کنند.
وی خواستار تبیین دستاوردهای چند ساله سازمان اوقاف در زمینه برگزاری همایش وقف و رسانه شد و افزود: هنر ما باید تبیین فرهنگ وقف از زبان دیگران باشد و نظر مردم را در مورد اقدامات سازمان باید جویا شویم.وی اهمیت رسانه های مکتوب و کتاب را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید بررسی کرد چند کار علمی و مقاله ماندگار در مورد وقف نوشته شده است؟ و این موضوع باید جمع بندی و ارائه شده و در جهت تقویت این امر تلاش شود. حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور برای تبیین و تعریف جایگاه وقف به نحو احسن استفاده شود.


وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه، دانشگاه ها، روابط عمومی ها و هیاتهای مذهبی می تواند به عنوان رسانه های فراگیر مورد استفاده قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف بر بهره گیری از ظرفیت گروههای مرجع مثل وعاظ و خطبا، ورزشکاران، هنرمندان و ... برای تبیین اهداف وقف تأکید کرد.
وی گفت: باید قلمرو رسانه را شناسایی و وقف را در همه عرصه ها مورد توجه قرار داد. قلمرو تبلیغ می تواند کانون کوچک خانواده و یا کانون های بزرگ اجتماعی مانند بسیج و ... باشد که می توان برای هر یک برنامه ریزی خاص رسانه ای داشت. حجت الاسلام محمدی متذکر شد: همایش وقف و رسانه باید خروجی مثبت داشته باشد و ما باید با اقدامات خود خروجی موفق برای تمام طول سال داشته باشیم و استفاده از متخصصان اهل فن برای این موضوع می تواند مفید موثر باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: ما می خواهیم فرهنگ وقف در جامعه رونق پیدا کند و احیانا نگاه منفی به وقف از بین برود. محمدی گفت: باید شیرینی وقف به کام و ذائقه مردم چشانده شود چرا که این حکم الهی بوده و این یکی از خواسته هایی است که همایش های تخصصی باید به این موضوع بپردازند.


وی بکارگیری شیوه های جدید تبلیغ وقف و جذابیت اطلاع رسانی را برای مردم خواستار شد و اضافه کرد: باید شیوه و راهکاری برای ارائه جذابیت وقف و موقوفات قرار داد. حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: حضور با برنامه و هدفمند می تواند به عنوان نکات کلیدی در ارائه شیوه های جذاب وقف موثر باشد.
وی استمرار طرح موضوع وقف در رسانه های جمعی را خواستار شد و گفت: باید در طول سال با برنامه ریزی مناسب به صورت مستمر برای تبلیغ و مطرح کردن فرهنگ وقف حرکت کرد.
محمدی متذکر شد: موضوع ترویج وقف زمانی موفق خواهد بود که بصورت مستمر و با برنامه ریزی در رسانه حضور داشته باشد. وی ارتباط با سایر دستگاه های دولتی را برای تبیین امر وقف مورد تأکید قرار داد: باید جایگاه و شأن موقوفات برای مردم تبیین شود.
رئیس سازمان اوقاف از عدم معرفی جایگاه برخی از مراکز پزشکی، مذهبی و اجتماعی اوقافی در کشور انتقاد کرد و گفت: در تهران حدود 10 هزار موقوفه وجود دارد که متأسفانه دارای تابلو ومشخصات واقف نیست.
وی خواستار تبیین موقوفات از طریق ارائه مشخصات آنها به وسیله تابلو و بیلبرد در سطح کشور شد و گفت: باید مردم اماکن موقوفه را به خوبی مشاهده کنند نه اینکه این طور اماکن مکتوم بماند.
وی گفت: باید این موضوع تبیین شود که موقوفات برای ارائه خدمات به مردم مورد استفاده قرار می گیرد. محمدی با تبیین برخی از نیات واقفین گفت: باید در مورد هر نیت و اطلاع رسانی صحیح و به موقع شود، تا مردم به این صدقه جاریه تشویق شوند.
حجت الاسلام محمدی، نظرسنجی از مردم در موقعیت های زمانی مختلف را به عنوان یک راهکار تبیین نقاط قوت و ضعف سازمان اوقاف دانست و گفت: در بحث رسانه، این انتظار وجود دارد که این خواسته ها مطرح و عنوان شود.
 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 322013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha