یک هزار و 500 کودک کهگیلویه وبویراحمد سبدغذایی دریافت کردند

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد از توزیع سبد غذایی بین 1500 نفر از کودکان زیر 6 سال مبتلا به سوء تغذیه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد، امروز(25آذر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سوء تغذیه به عنوان یک بیماری حاد در جامعه تعریف شده که مهم ترین علت اصلی این بیماری عدم تغذیه مناسب می باشد.

 

وی گفت: در همین راستا کمیته امداد با اجرای طرح توزیع سبدغذایی بین کودکان نیازمند اقدامات موثری انجام داده و تاکنون توانسته کودکان زیادی را از خطر ابتلاء به این بیماری نجات دهد.

 

نظری افزود: در راستای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در نه ماهه گذشته سال جاری یک هزار و 500 کودک مبتلا به سوءتغذیه سبد غذایی دریافت کردند.

 

این مسئول حمایتی کمیته امداد گفت: به همین منظور کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق شبکه های بهداشت شناسایی و برنامه غذایی خاصی جهت آنان مشخص گردیده که به صورت چند ماه یک بار از طریق کمیته امداد خریداری و در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

نظری تصریح کرد: سبد غذایی در نظر گرفته شده جهت استفاده یک هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه با اعتباری بالغ بر 750 میلیون ریال خریداری شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه، سویا، روغن، تخم مرغ و عدس می باشد که به والدین آنان تحویل داده می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 323879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha