اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل آماده برگزاری نمایشگاه کتاب است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: اداره کل کتابخانه‌های اردبیل آماده برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل است و در این راستا از هیچ تلاشی در برگزاری این نمایشگاه دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، صادق فرهمند امین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صبح امروز( 26 آذر) در واکنش به خبر عدم برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: علی رغم برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب در اردبیل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آمادگی کامل را جهت همکاری برای برگزاری این نمایشگاه دارد.


این مقام مسئول افزود: متولی برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب در استان اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است بنابراین همه دستگاه‌های استان وظیفه دارند به این نهاد فرهنگی جهت برگزاری مهمترین رویداد فرهنگی استان کمک کنند.


فرهمند امین تصریح کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رخداد فرهنگی موجب نشاط فرهنگی در استان اردبیل می‌شود بنابراین بسیاری از فرهیختگان و فرهنگ‌دوستان همه ساله منتظر برگزاری این نمایشگاه هستند.

 

وی لزوم حضور ناشران برتر کشور را در نمایشگاه کتاب اردبیل یادآور شد و بیان داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که ناشران موفق کشور در نمایشگاه کتاب اردبیل حضور ضعیفی داشتند که البته این ضعف باید با تشویق ناشران برتر داخلی و خارجی جهت حضور پررنگ در نمایشگاه امسال برطرف شود.


فرهمند امین با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همه ساله با دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این نمایشگاه و در غرفه اختصاصی خود حضور داشته است، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در عدم برگزاری نمایشگاه هیچگونه نقشی نداشته و البته مراتب تاسف خود را از بابت عدم برگزاری نمایشگاه امسال در جلسات مربوطه به اطلاع مسئولان دستگاه‌های مربوطه استان رسانده است.


این مسئول گفت: با توجه به اهمیت و نقش کتاب و مطالعه در زندگی روزمره مردم، نبود اعتبار نباید موجب خلل در برگزاری نمایشگاه کتاب شود و بنابراین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ابراز تاسف از عدم برگزاری مهمترین رویداد فرهنگی استان اردبیل بدین وسیله مراتب آمادگی خود را جهت همکاری برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام می‌کند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، بیان داشت: در صورت موافقت استاندار فرهنگ‌دوست استان اردبیل، آمادگی داریم تا با همکاری نهادهای اجرایی و فرهنگی استان، برای برگزاری نمایشگاه کتاب با بهترین کیفیت ممکن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت کنیم تا مردم منطقه از این رخداد مهم سال محروم نمانند.


فرهمند امین از نمایندگان استان در مجلس خواست تا با اهتمام جدی نسبت به برگزاری این نمایشگاه، موجبات برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل را فراهم سازند.


پایان پیام/

 

کد خبر 324292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha