وقتی تابوت آدمی میزبان افعی و سگ می شود!

امام صادق (ع) فرموده‌اند: "هنگامی که خداوند روحی را قبض می‌کند آن روح را به شکلی مانند قیافه‌ای که در دنیا داشته است به بهشت می‌فرستد".

خبرگزاری شبستان: از احادیث و روایات استفاده می‌شود که قیافه بدن مثالی انسان‌ها در عالم برزخ شبیه قیافه دنیوی آنهاست.

امام صادق (ع) در این‌باره فرموده‌اند: هنگامی که خداوند روحی را قبض می‌کند آن روح را به شکلی مانند قیافه‌ای که در دنیا داشته است به بهشت می‌فرستد.

همچنین آن حضرت فرموده‌اند: ارواح (مؤمنان) به همان شکل جسدهایشان بر درختی در بهشت (برزخی) قرار می‌گیرند.

البته آنچه گفته شد مربوط به انسان‌های مؤمن و نیکوکار است اما انسان‌های فاسق و فاجر و بدکار، قیافه‌هایی عجیب و تأسف‌انگیز دارند. در بخشی از کتاب "عالم برزخ" به موضوع قیافه بدن برزخی پرداخته شده است.

 

سگ سیاه

حدود 80-70 سال قبل در قزوین اتفاق اتفاق شگفتی افتاده که معمرین آن را به یاد دارند، به این صورت که در آن زمان حاکم شهر، معاون و وزیری داشته که بسیار ظالم و هتاک و شرور بوده و مردم را خیلی اذیت و آزار می‌داد یعنی روح و باطن او دارای صفات و خوی سگی که عبارت از گزندگی و گرفتن می‌باشد، بوده است. وقتی که او مرد و دفن‌اش کردند پس از خاک‌سپاری جماعتی مشاهده کردند که خاک‌های گور حرکت کرده و کم‌کم، کنار رفت و سگ سیاهی از قبر بیرون آمده و دور می‌شود. آن گروه به طرف قبر رفته و مشاهده می‌کنند بدن آن شخص در قبر وجود ندارد بلکه آقای وزیر ظالم و شرور سگ شده و فرار کرده و در آخر هم معلوم نشد که عاقبت‌اش چه شد و کجا رفت! یعنی وی صفت برزخی خود را آشکار کرده بود.

 

افعی در تابوت

علامه رفیعی قزوینی نیز نوشته است: نگارنده نیز خود در این زمینه حکایتی شنیده‌ام و آن اینکه در قزوین شخصی بسر می‌برد که بسیار مؤمن و متدین و درستکار بود و دایما در قبرستان‌ها مشغول قرائت قرآن، روزی از وی پرسیدم شما در این مدت 60 سالی که در قبرستان‌ها و مقابر مشغول قرائت قرآن هستی آیا به چیز جالبی هم برخورد کرده‌ای؟

پاسخ داد: یکی از موضوعات جالبی که دیده‌ام این است که روزی عده‌ای جنازه‌ای را از خلخال سوار چارپا کرده و آورده بودند تا وارد قبرستانی که دروازه‌ای هم داشت، نمایند. در این موقع مأموران گمرک برای گرفتن عوارض آمدند. همراهان، این جنازه را که در تابوت سربسته‌ای قرار داشت بر زمین گذاشته بودند تا تشریفات ورود، انجام شود و پس از آن وقتی خواستند آن را بلند کنند من نیز رفتم تا کمک کنم اما دریافتم که خیلی سنگین است و بلندکردن آن کار یکی دو نفر نمی‌باشد لذا دو سه نفری نتوانستیم بلندش کنیم، من خیلی تعجب کردم.

برف نیز شروع به باریدن کرد و مأموران هم مظنون شدند که مگر در تابوت چه چیزی قرار دارد که این مقدار سنگین است لذا در آن بار باز کردند. تخته اول را که برداشتند یک افعی بسیار بزرگ و سیاه‌رنگی بیرون آمد و به درون سنگ‌ها و کلوخ‌های اطراف قبر علی بن شاذان رفت و پنهان شد.

آن چند نفر فرار کردند و 2 نفر هم از مشاهده این منظره ترس‌آور و افعی بی‌هوش شده و افتادند اما من ایستاده بودم تا ببینم عاقبت کار به کجا می‌رسد، تا خواستند مجددا تابوت را بلند کنند دوباره آن حیوان پیدا شد و بدون اینکه از کسی باکی داشته باشد به سرعت باز آمد و به درون تابوت رفت و معلوم شد سنگینی تابوت به‌خاطر وجود آن افعی بزرگ و وحشتناک بوده است.

 

جوان زیبا

از مرحوم شیخ بهایی نقل شده است که من روزی در اصفهان به زیارت قبرستان عمومی آن شهر که نام‌اش تخته فولاد است، رفتم. در آنجا با شخصی مرتاض که در یکی از مقابر آن مکان به ریاضت مشغول بود، برخورد کردم. به نزد وی رفته و سلام کردم و پرسیدم: در طول مدتی که در این قبرستان سکونت داری آیا به مورد عجیب و جالب توجه‌ای هم برخورد کرده‌ای؟

پاسخ داد: یکی از قضایای عجیبی که من در اینجا مشاهده کرده‌ام این است که روزی شخصی را که مرده بود، آوردند و در این گورستان دفن کردند. پس از دفن، مشاهده کردم جوانی زیبا و خوش‌بو و قیافه به کنار قبر آن شخص آمد و بدون کند و کنارزدن خاک‌های گور به داخل قبر رفت. من با خودم گفتم این جوان یا فرشته است و یا تجسم عملی از اعمال این مرده می‌باشد!

چندی نگذشت که دیدم سگی پیدا شد و او هم به همان ترتیب داخل همان قبر گردید و پس از مدتی مشاهده کردم آن جوان زیبا با صورتی مجروح و خون‌آلود از گور بیرون آمد و رفت. معلوم شد وی تجسم اعمال نیک آن مرده بوده و آن سگ نیز کارهای زشت و قبیح او و چون اعمال بد وی زیادتر از کارهای صالحه‌اش بوده آن سگ بر جوان زیبا غلبه کرده و او را بیرون کرده و خودش مصاحب و همنشین صاحب قبر شده است.

 

بنابراین گزارش کتاب عالم برزخ با موضوع بررسی زندگی روح و جسم ما پس از مرگ به قلم عباسعلی کامرانیان و به همت انتشارات نور قرآن و اهل بیت (ع) روانه بازار نشر شده است. از جمله موضوعات گردآوری شده در این کتاب می توان به "برزخ متصل، برزخ منفصل"، "عالم برزخ مومنان و کفار"، "وضعیت بدن انسان در عالم برزخ"، "حال مومن و کافر پس از مرگ"، "رویای صادقه" و "صعود و نزول در عالم برزخ" اشاره کرد. 

 

پایان پیام/


 

کد خبر 324870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha