زیارت ازبعید رسول اعظم (ص) در استان اردبیل قرائت می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: زیارت ازبعید حضرت محمد (ص) همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام در تمامی شهرستان های استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی چشمه نور، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز( 3 دی) در جلسه هماهنگی این رخداد فرهنگی، اظهار داشت: این برنامه به منظور ادای احترام به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام در تمامی شهرستان های تابعه استان اردبیل برگزار می شود.


وی بزرگداشت پیامبر گرامی اسلام و معرفی ایشان به عنوان الگوی کامل بشری، عشق و ارادت مردم استان را به خاندان عصمت و طهارت (ع) قابل تامل و ستودنی بیان کرد.


چشمه نور ادامه داد: مراسم زیارت خوانی ازبعید از سال 1385 و همزمان با نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال پیامبر اعظم در کانون توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و از این سال با تولیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، این برنامه برگزار می شود.


سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه جلسه هماهنگی این برنامه در شهرستان های اردبیل با حضور نهادهای فرهنگی و مذهبی برگزار شده است، تصریح کرد: این برنامه در روز 28 صفر از ساعت 9 صبح در محل مسجد اعظم اردبیل برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در روز 27 صفر هم که مصادف با سالروز حماسه 9 دی است، در تمامی دستگاههای اجرایی استان زیارت ازبعید حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرائت خواهد شد.


چشمه نور، مدیحه سرایی مداحان، مرثیه سرایی و سخنرانی را از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: از ان جایی که بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز ضرورت دارد باید برنامه ریزی در تمامی شهرستان های تابعه برای بزرگداشت ایام الله دهه فرخنده فجر نیز صورت گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 326345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha