کتابداران در اعتلای سطح فکری و علمی جامعه نقش مهمی دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: کتابداران در اعتلای سطح فکری و علمی جامعه نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: کتابداران در اعتلای سطح فکری و علمی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و نقش مستقیمی در بالا بردن میل مردم به مطالعه و کتاب دارند.


وی افزود: کتابداران باید بحث پژوهش و تحقیق و آموزش مهارت‌های پژوهشی را در کتابخانه‌ها دنبال کنند و خدمات کتابخانه را در این زمینه گسترش دهند.


در ابتدای این دیدار که در دفتر نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در سال جاری و برنامه‌های در دست اجرای کتابخانه‌ها ارائه داد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان ،وی مشکلات عمده کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز را پایین بودن نیم‌درصد پرداختی از سوی شهرداری، کمبود نیروی انسانی کتابدار و مطالبات معوقه کتابداران دانست و گفت: شهرستان مهریز از داشتن کتابخانه‌ مرکزی استاندارد محروم است که در صورت احداث چنین فضایی، دسترسی مردم به منابع مکتوب و دیجیتال علمی بهبود خواهد یافت.


در ادامه این نشست صمیمی، کتابداران مهریزی مشکلات و موانع پیش روی کتابخانه‌ها را با نماینده مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و خواستار پیگیری برای رفع این مشکلات شدند.
 

پایان پیام

کد خبر 326397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha