شناسایی بیش از یک هزار نخبه در خانواده بزرگ مددجویان کمیته امداد کشور

خبرگزاری شبستان؛ معاون فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: یک ‌هزار و 461 نخبه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده‌ اند و تعداد زیادی از آنها عضو بنیاد نخبگان نیز هستند.

اکبرمیرشکار، معاون فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان این که نگاه به خدمت فرهنگی باید به عنوان مقدمه توانمندسازی خانواده باشد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حوزه فرهنگی در کمیته امداد نقش مهمی دارد و ما در حوزه فرهنگی تلاش می کنیم تا بتوانیم خدمات خود را در قالب خدمات فرهنگی به مددجویان ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: سهم حوزه فرهنگی در توانمندسازی مددجویان سهم به سزایی است که در بحث اشتغال، ازدواج، مسکن و همه خدماتی که خانواده ها دریافت می کنند نقش دارد.
میرشکار با بیان این که خدمات فرهنگی باید منتج به توانمندی فکری و فرهنگی مددجویان شود، بیان داشت: در این راستا باید باورهای دینی را در خانواده ها تقویت نموده، تحقیرها و تلخی ها را در آنها برطرف نموده و امید به آینده را در مددجویان افزایش دهیم.
معاون فرهنگی کمیته امداد کشور افزود: در حوزه توانمندسازی شناسایی فرایندهای دخیل در توانمندسازی از اهمیت زیادی برخوردارند و باید در این راستا اهداف، برنامه ها و اشکالات مشخص گردد.
وی خاطرنشان کرد: باید بحث توانمندسازی را جدی گرفته و نقش تعامل بین بخشی را مورد توجه قرار داد،زیرا توانمندسازی فرایندی است که به تنهایی انجام نمی گیرد.
میرشکار رفع موانع توانمندسازی از قبیل موانع جسمی و بی سوادی را در راه رسیدن به توانمندی مهم عنوان کرد و گفت: باید دغدغه ها و مشکلات خانواده ها را از میان برداشته و سپس در راه توانمندسازی آنها گام برداریم .
وی با بیان این که هر ساله خدمات ارزشمندی در عرصه های مشاوره ای، فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی، اشتغال و ... به مددجویان کمیته امداد ارائه می شود، اذعان کرد: تمامی این خدمات در راستای توانمند سازی افراد تحت حمایت ارائه می شود. 
این مسئول فرهنگی کمیته امداد امام (ره) کشور با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر تعداد زیادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد توانمند شده اند، تصریح کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار کشورمان با استفاده از خدمات این نهاد توانسته اند موجبات رشد و تعالی فرزندانشان را تا مقاطع تحصیلی عالی فراهم کنند.
میرشکار ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها را از محورهای فعالیت کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز کمیته امداد در دو بخش مشاوره تخصصی و حرفه ‌ای و آموزش مهارت‌ های زندگی فعالیت دارد و 400 مشاور حرفه ‌ای با این نهاد همکاری می ‌کنند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان این که 651 هزار نفر در سال جاری از خدمات مشاوره ‌ای این نهاد بهره ‌مند شده‌ اند اظهار داشت: سالانه یک میلیون نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ مند می ‌شوند.
 

پایان پیام/

کد خبر 327058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha