نمایشگاه کتاب کهگیلویه وبویراحمد از غنای فرهنگی برجسته ای برخوردار است

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد، حضور ناشران مشهور کشوری در نمایشگاه کتاب استان را مفید دانست و افزود: این نمایشگاه از غنای فرهنگی برجسته ای برخوردار است.

حجت الاسلام قدرت الله خرم روز، رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: یقینا فرهنگ در هر جامعه ای از جایگاه برجسته و ارزشمندی برخوردار است.

 

حجت الاسلام خرم روز در ادامه به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: چنین نمایشگاهی می تواند اثر بسیار عمیقی را در در توسعه فرهنگی استان، تعمیق فرهنگ اسلامی، دینی، هنری و سیاسی، اقتصادی و حتی معیشتی در ابعاد گوناگون داشته باشد.

 

وی افزود: حضور ناشران مشهور و برجسته استانی و کشوری در این نمایشگاه باتوجه به بازدید از عناوین کتاب هایی که در این نمایشگاه مشاهده شد، از غنای فرهنگی بسیار برجسته ای برخوردار است.

 

این مسئول عنوان کرد: حضور ناشران متعدد نشان دهنده دغدغه عمیق دست اندکاران و مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه به عناوین کتاب و نیازمندی کنونی جامعه ما به آثار نوشتاری مشهود و قابل تقدیر و تشکر است.

 

خرم روز در ادامه به بحث روی آوردن نسل جوان مخصوصا به کتاب و کتاب خوانی و نقش مطالعه در بصیرت و آگاهی جامعه اشاره و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند نیاز جامعه مخصوصا جوانان را به مطالعه و شناخت اهداف زندگی و آینده آنها را برآورده کرده و در تقویت آن نقش به سزایی داشته باشد.

 

وی در ادامه به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود کتاب به زندگی مردم اشاره و عنوان کرد:در خانواده های ما بخشی از انرزی این نهاد یا به نگاه به تلویزیون و سرگرمی های فیلم و سریال می گذرد و اگر خانواده ایرانی بتواند انس و الفتی با کتاب پیدا کند، بقینا مطالعه می تواند راهکارهای چگونه زندگی کردن را به خانواده های ما آموزش دهد.

 

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در بحث اخلاق خانواده، معیشتی، رفتار و برخورد، تربیت و دیگر ابعاد کتاب برای خانواده ها حرف دارد و متن کتاب این مسایل را می تواند ارائه دهد.

 

حجت الاسلام خرم روز در ادامه به عدم علاقه برخی خانواده ها به بحث کتاب و کتابخوانی اشاره و اذعان داشت:یکی از دلایل عدم استقبال قیمت بالای کتاب و دلیل دوم شاید عدم حمایت ناشران از سوی متولیان باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر پای دردل ناشران بنشینیم، ناشر هم برای بالابردن قیمت حرف برای گفتن دارد و شاید این به علت عدم حمایت از بحث کاغذ، چاپ و نشر باشد.

 

این مسئول شورای نگهبان یادآور شد: مجموعه مسئولین، ناشران و دست اندرکاران باید انسجام و هم گرایی در رابطه با ترویج فرهنگ کتاب خوانی داشته باشند که هم در بحث حمایت های کاغذی و انتشاراتی و هم در بحث حمایت های معنوی، راهنمایی و مشاوره می تواند کمک کند که کتاب جایگاه خود را در خانواده پیدا کند.

 

حجت الاسلام خرم روز گفت: باتوجه به احساس نیاز نمایشگاه و علی رغم هوای نامساعد این حضور برجسته، صمیمی و پرنشاط اقشار مختلف مردم را امروز در نمایشگاه کتاب استان کهگبلویه وبویراحمد شاهد هستیم و انشالله تا پایان نمایشگاه، شاهد استقبال اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه تاثیرگذار در ابعاد مختلف خواهیم بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 330628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha