15 پروژه نوسازی مدارس در اردبیل افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 15 پروژه اداره نوسازی و تجهیز مدارس در ایام الله فرخنده دهه فجر افتتاح می شود.

یاور وحدتی پور، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: این 15 پروژه در دهه فجر امسال در شهرستان ها، روستاها و بخش ها و در کل به صورت پراکنده در سطح استان اردبیل افتتاح می شوند.


وی با بیان اینکه سعی کردیم در مکان یابی و احداث پروژه ها به مناطق محروم و کم برخوردار توجه بیشتری کنیم، افزود: در احداث پروژه ها تلاش می کنیم تا به نرخ رشد جمعیت دانش آموزی در منطقه، برقراری عدالت آموزشی و وضعیت فضاهای آموزشی از نقطه نظر سازه ای توجه بیشتری کنیم.


وحدتی پور، معیار نوسازی و مقاوم سازی مدارس و کلاس ها را بالابردن ضریب امنیتی فضای آموزشی از نظر سازه ای بیان کرد و گفت: ساختمان و مدرسه هایی که عمر مفید آنها سپری شده در اولویت نوسازی یا مقاوم سازی هستند چراکه اگر این نوسازی و مقاوم سازی ها در موعد مقرر انجام نشود، درصد ایجاد حادثه و اتفاق ناگوار افزایش خواهد داشت.


مشکلی در زمینه تامین سیستم های گرمایشی و سرمایش مدارس نداریم


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل، با بیان اینکه اعتبارات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی امسال مدارس، در مناسب ترین زمان در اختیار این اداره کل قرار گرفته است، عنوان کرد: با توجه به این مهم ما پیش از رسیدن فصل سرما نسبت به خرید تجهیزات و استانداردسازی سیستم ها اقدام کردیم که هم اکنون نیز در حال انجام می باشد و هیچ مدرسه ای با مشکلی در این زمینه مواجه نیست.


این مقام مسئول، ادامه داد: تجهیزات سیستم های گرمایشی و سرمایش به آموزش و پرورش شهرستان های استان تحویل داده شده است و با وجود این مهم، هنوز هم تجهیزات مختلفی در انبار اداره کل موجود می باشد چراکه انتظار بر این است که در هیچ یک از فضاهای آموزشی سطح استان، نباید مشکلی از بابت سیستم سرمایشی و گرمایشی داشته باشیم.


آمادگی ارائه و تامین هرگونه سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس را داریم


وحدتی پور، با اعلام اینکه سیاست مهم اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان ایجاد فضای امن آموزشی از نقطه نظر سازه ای با یک معماری مناسب و نوین و فضای مفرح متناسب با روحیه دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: تامین تجهیزات روزانه و تامین سیستم های گرمایشی و سرمایشی مطلوب و بهینه برای مدارس، گوشه ای از تحقق این سیاست می باشد که باید به آن توجه ویژه ای انجام دهیم.


پایان پیام/


 

کد خبر 332453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha