مساجد محور اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش مساجد در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: محور اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه وبویراحمد، ظهرامروز(24دی) در نخستین نشست این ستاد در یاسوج، اظهار داشت: آنچه از بررسی نقش مسجد در تاریخ صدر اسلام بر می آید جامعیت مسجد در همه زمینه های عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، قضایی و نظامی است.

 

حجت الاسلام قاسمی گفت: اگر به تاریخ انقلاب های اسلامی بالاخص انقلاب ایران نگاه کنیم، خواهیم دید محور اصلی شکل گیری انقلاب های اسلامی مسجد است.

وی مسجد را پایگاه اسلام دانست و افزود: انقلاب اسلامی برآمده از مسجد است که تمثال جامع معارف الهی در روی زمین است.

 

رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری نشست این کمیته اشاره کرد و ابراز داشت: این نشست با هدف بررسی و تبادل نظر درباره برنامه های سال های گذشته به همراه تعیین مهم ترین اصول و سیاست های حاکم بر برنامه های دهه فجر امسال تشکیل شد.

 

قاسمی عنوان کرد: از آنجایی که پایگاه نشر و تبیین ارزش های اسلامی از مسجد بوده و از همین مساجد پیروزی انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته، باید توجه بیشتری به حضور مسئولان، مردم و علی الخصوص جوانان و نوجوانان در مسجد کرده و هیچ گاه این سنگر مقدس را خالی نکنیم.

 

وی افزود: کمیته مساجد در برنامه های دهه فجر باید از برنامه ریزی مناسب برخوردار باشد؛ چرا که برنامه های این دهه با اولویت مساجد و مردم برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمام مساجد شهری و روستایی ما در طول ایام الله دهه فجر به برگزاری برنامه های بزرگداشت این دهه پرداخته و در مساجد محوری نیز برنامه های خاص و واولویت دار و نشست های مختلف فرهنگی و سیاسی و... دهه برگزار می شود.

 

قاسمی گفت: چراغانی کردن معابر و کوچه و خیابان های منتهی به مساجد، بکارگیری جوانان در امور مساجد، برخورداری از روحانیون و وعاظ در تبیین این دهه از جمله دستورالعمل هایی است که در ایام الله دهه فجر امسال انجام می شود.


وی برگزاری شب خاطره، شب شعر با موضوع انقلاب، دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، برگزاری مسایقات کتاب خوانی، برگزاری مسابقات ورزشی و محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه های اجرایی در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.


نماینده سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های ویژه ای از قبیل شب شعر، پخش کلیپ، دیدار با خانواده های شهدا، حلقه های معرفت، محفل انس با قرآن و ... در مساجد و هیئت های مذهبی سطح استان برگزار می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 332802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha