شهدای جنگ تحمیلی انس بی‌بدیلی با قرآن کریم داشتند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان این مطلب که شهدا تفسیر عینی آیات قرآن کریم بودند، گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مونسی جز قرآن کریم نداشتند.

به گزارش خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مراسم تکریم شهدای قرآنی شهر تهران با اشاره به انس زایدالوصف شهدا با آیات قرآن کریم گفت: شهدای جنگ تحمیلی انس بی‌بدیلی با قرآن کریم داشتند و به یقین پیروزی‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس عاید نظام جمهوری اسلامی ایران شد تنها به واسطه انس بی‌بدیل شهدا با قرآن کریم بود. دشمن علی‌رغم امکانات بسیار شکست‌های پیاپی را متحمل می‌شد زیرا ارتباط با قرآن و ارزش‌های الهی را به باد فراموشی سپرده بود.

وی افزود: شهدا چنان در قرآن کریم محو می‌ شدند گویی که یک دوره تفسیر قرآن کریم را در کرسی آموزش، آموزش دیده بودند و آنها تفسیر عینی آیات قرآن کریم در جای جای صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس بودند. آنها در شب عملیات مونسی جز یک سجاده، جانماز، تربت ابا عبدالله، تسبیح و قرآن جیبی نداشتند و سرمایه عظیم آنها همان قرآن جیبی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ عنوان کرد: امروز اگر خواهان مقابله با وسوسه‌های شیطانی هستیم باید با قرآن کریم انس پیدا کنیم تا همچون شهدا شهامت جان‌دادن در راه خدا را در وجودمان بپرورانیم.

حجت‌الاسلام گواهی تصریح کرد: دشمنان به این حقیقت دست یافتند که تنها راه منزوی‌کردن مسلمانان دورکردن آنها از مضامین قرآن کریم است زیرا کسی که قرآن دارد شهادت را بهترین رزق الهی می‌داند و از مرگ نمی‌ترسد.

وی با اشاره به یکی از نمونه‌های عینی آیات قرآن کریم و معجزات الهی در صحنه‌های نبرد علیه دشمن گفت: بارها رزمندگان اسلام با خواندن وجعلنا و سوره مبارکه یاسین از دیدگان دشمن پنهان می‌شدند و این یکی از معجزات آیات قرآن کریم بود. همچنین یکی از اوصاف و ویژگی‌های رزمندگان اسلام همت مداوم به خواندن نماز شب و تحجد در دل شب بود و امروزه تنها راه نجات بشریت شب‌زنده‌داری و ارتباط دایم با خدای متعال است.

حجت‌الاسلام گواهی خاطرنشان کرد: ما شهدای مختلفی از جمله دانشجو، طلبه، فرهنگیان، اصناف، سپاه، بسیج و غیره داشتیم ولی نامی از شهدای قرآنی نبود که این یادواره فتح بابی است برای آشنایی با سیره و زندگی آنها و انس بیشتر با قرآن کریم.

پایان پیام/

 

کد خبر 333098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha