اولویت های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تشریح شد

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تکریم و بزرگداشت امامزادگان، چاپ و انتشار دستاوردهای سال های گذشته و توسعه بخش بین الملل جشنواره را از اولویت های برگزاری جشنواره دوازدهم اعلام کرد.

سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند بزرگ به سرزمین ایران اسلامی هدیه کرده بارگاه منور امام رضا(ع) است و همچنین امامزادگانی که در سراسر ایران اسلامی به تبع از هجرت امام رضا(ع)پراکنده شده اند و سالروز میلاد این امام بزرگوار بهانه ای است برای گرامی داشت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و بزرگداشت امامزادگان.

 

جعفری به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با قالب های فرهنگی و هنری که انتخاب کرده در حقیقت با الهام از آموزه های رضوی برنامه ریزی شده که در این ایام سراسر کشور نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی اقدام کنند.


وی گفت: یکی از برکات این جشنواره و ایام دهه کرامت، تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است که امسال به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.


این مسئول فرهنگی و هنری کشور تکریم و بزرگداشت امامزادگان در استان های مختلف کشور را یکی دیگر از اولویت های این بنیاد دانست و عنوان کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز با همکاری ستادهای بزرگ داشت دهه کرامت به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین با محوریت و پیگیری که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها انجام می دهند برگزار می شود.

 

جعفری یادآور شد: یکی از اولویت های دیگری که در راستای برگزاری دوزادهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دنبال می شود، فعالیت های علمی و پژوهشی است که دستاوردهای سال های گذشته این جشنواره در حال چاپ است و به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

وی از دیگر اولویت های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را توسعه بخش بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش با پیگیری هایی که انجام شده 75 کشور در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شرکت می کنند.


مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در پایان با بیان این که به زودی شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تشکیل خواهد شد، گفت: برنامه های جشنواره دوازدهم بعد از تشکیل این شورا که با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود اعلام خواهد شد.

پایان پیام
 

کد خبر 333436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha